En liten AW med mycket struntprat....

I går kväll så var det dags för en after work igen. Förvisso inte det bästa vädret, men det kunde man ju inte veta när man bestämde detta. Jag var så tveksam till, om jag skulle ta mig ner till stan. Det snöar ju hela tiden! Yr och blåser! Ja, att cykla var ju inte att tänka på. Att köra bil, nä, vill ju gärna ta ett glas vin, eller fler, och det finns ju inga parkeringsplatser knappt. Men glad nu i efterhand, att jag tog beslutet att ta mig ner direkt efter jobbet. Hann inte hem mellan, så det blev buss direkt från jobbet ner till stan. Är så tacksam för dessa busschaufförer som kör hela tiden. Tyvärr lite ofräsch, eftersom jag inte hann hem och fräscha upp mig, men vad då? Jag skulle ju inte ut och ragga, så mina vänner fick stå ut med min ofräscha odör.... :)
Vi blev inte så många som det var tänkt, då snöovädret tjafsar med befolkningen just nu. Men vi som kom, hade det trevligt. Vi var på Lilla puben här i Kalmar, vilket är en mycket trevlig liten pub. Sitter gärna där på deras uteservering vår/sommar. Men har aldrig ätit något där innan. Beställde vitlöksbröd och tzatziki och oliver! Hmmm. Två oliver???? Vitlöksbrödet såg ut som falukorv i ugn!! Ha-ha, eller hur? Nja, jag är inte så petig smakmässigt av mig men detta föll mig inte i smaken. 59:- för detta! Ej vin inräknat! Vinet däremot var mycket gott. Så det blev hela tre glas!! Chardonnay, mycket gott.
Några gick på Mr Grey-filmen, så vi var bara två stycken som satt kvar på puben, men vi hade det väldigt trevligt och pratade mycket strunt, det vill säga om män!!! Ha-ha, det finns så mycket att prata om när det gäller män! Klockan var närmare halv nio när vi lämnade puben, och då var det ett jäkla skitväder ute. Brrrrrrrrrrrr. Larmtorget var rätt ensligt!
Det var väldigt nära att jag tog taxi hem på kvällen. Lite lyxig tanke, men det kostar bara runt 100:- hem till mig, om inte taxichaufförerna ska ha risktillägg i det här vädret? Men jag väntade ut en buss, cirka 20 - 25 minuter, men gud vad jag frös där nere på stationen. Fast jag stod inne i en busskur, så yrde det in snöflingor, och fingrarna var stelfrusna. För givetvis kunde jag inte låta bli mobilen..... Måste ju göra lite instastories... Hjälpte inte att jag stod längst inne i hörnet, nog fan, kom flingorna in dit!! En trevlig bussresa hem, då jag kände chauffören lite, så vi snackade hela resan, men promenaden hem från sjukhuset till mitt kändes oändligt lång!!!
Ja, så här såg det ut på mina fönster när jag kom hem i går. Trodde faktiskt att det skulle vara högre i morse men inte. Allt beror ju på hur de där jäkla snökornen yr, åt vilken riktning. Men jag var frusen och glad åt att komma in i värmen i rimlig tid i går kväll. Glad över att jag inte slängde bort chansen till trevlig tjejkväll! Mycket trevligt med lite after work så här mitt i veckan. Men gud, vad jag längtar till våren!! Som nu finns ännu längre bort!
Om ni går till Lilla puben, så ska jag rekommendera deras räksmörgås i alla fall. Har inte ätit av den själv, men blev tipsad av den i går kväll. Men den är gjord av tekaka, och själv är jag inte förtjust i tekakor. Lite för tjock macka för min smak, jag som inte gillar bröd så mycket.
 
Kramis från en nöjd tjej!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: