Lite goa enkla tips....

När jag får mina recept i mina matkassar, så får jag ofta lite nya idéer, och här kommer två stycken.
 
ÄPPELSLAW
1 äpple
½ ask persilja
½ dl smetana
1 msk senap
salt och peppar
 
Riv äpplet grovt. Hacka persiljan. Blanda äpplet med smetana, senap och persilja. Smaka av med salt och peppar.
 
Jag hade dijonsenap i min äppelslaw, och det gav bra smak. Serverade äppelslaw ihop med fläskkotlett och ris eller vad ni önskar ha till. Jag gillade detta så jag kommer att göra det igen.
 
STUVADE MORÖTTER
200 g snackmorötter
1 dl smetana
½ dl vatten
salt och peppar
½ ask färsk dill
 
Skär morötterna i halvor på längden, eller hur ni vill själva. Koka dem mjuka i lite saltat vatten. Låt dem rinna av. Koka upp smetana och vatten. Smaka av med salt och peppar. Hacka dillen. Blanda ner den och morötterna.
 
Så enkelt att göra stuvade morötter! Jag serverade detta till lax. Smetana är nog outforskat, men smidigt att ha hemma i kylen.
 
Ett annat recept som var så enkelt så att man inte trodde det var sant!
Blanda soya med majonnäs. Har inte måtten i huvudet, men ta på ett ungefär.
 
Det blev kanongod sås/kräm till grillat.
 
Varsågod att prova! Snart är det grillväder (eller kanske inte) men testa gärna, och hoppas att ni blir nöjda som jag blev.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: