Risotto á la Gitte

Jag har ju för vana att kolla i kylen vad som finns och redan i går morse när jag gav mig av till träningen, så visste jag att jag skulle steka kokt ris på något sätt! Ska inte säga från vilken dag riset är!
 
 

Stekte det gamla kokta riset ihop med hackad gul lök. Sedan så skar jag lite bacon i mindre bitar. Därefter så  slängde jag ner några skivade champinjoner. Skar lite frusen broccoli i mindre bitar. Lät steka till allt. Slängde på tre ägg. Lät stelna ett kort tag, sedan rörde jag bara om det hela. Slutade med att slänga ner lite Grana Pradana-ost i röran och lät det smälta ner lite innan jag åt.
Jag kryddade med citrongräs (pulver) och lite salt och peppar. Kan inte säga smaken på citrongräs, men det fanns i mitt skåp. Det blev i alla fall inte sån smak som när man använder färskt citrongräs.
 
Det smakade helt okey. Kunde ha kryddats lite mer med spännande kryddor men det var gott i alla fall.
  
Innan dess så hade jag varit i väg på ett träningspass på Malkars. Det var en hel vecka sedan, och det kändes trögt. Alltså, jag var tvungen att komma i gång efter en slapp vecka, så det var bara att bita i det sura äpplet. Jag körde lite styrkepass på gymmet, Innan dess så körde jag en uppvärmning på rodden. Gud, vad jobbigt! Jag hade bestämt mig för 5 km, och så fick det bli, men gud så trött jag var!
 
Alltså, det är så skönt när jag är på gymmet, och känslan efteråt! Underbar känsla!
 
Skulle bort sen på kvällen, så därför den här enkla lunchen efter träningen. Mer om kvällen i nästa inlägg....
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: