Om att göra ett nytt steg i sitt liv....

Nu är det dags att flytta igen! Vilket jag inte egentligen vill, men jag är i dagsläget glad över att jag får möjligheten och jag är glad över att få mer space, få en balkong och det viktigaste i stan just nu, att få en parkeringsplats! Har fått två parkeringsböter på tre månader! Och jag har bott här i fem år!! 
Ja, jag undrar så hur min kära goa granne ska klara sig. Han ser när jag är i väg, och då kommer dessa sms till mig. Han gör ju en chansning och oftast är jag i närheten av köpcentret! Givetvis så köper jag. Tjänster och gentjänster!
Min gullige granne! Han har bott i samma lägenhet i många år, ja, i samma hus 40 år! I samma lägenhet 30 år! Nu ska han flytta, och han är så organiserad så han har till och med packat ner tallrikar och skedar!! Så nu har jag tagit fram en tallrik och sked till honom. Han åt gröt med gaffel häromdagen! Alltså, jag kommer att ha så mycket seperationsångest! Jag kommer att sakna honom fruktansvårt!!
Så nu klarar han sig till söndag, då han kommer att installera sig i sitt nya boende.
Hmm, jag ska nog vara tacksam över att hyresvärden litar på mig! Jag är så tacksam för allt nytt som jag får.
 
 
 
 Jag längtar så mycket efter att få flytta in, och det ska bli så spännande att se hur lägenheten blir nu med nya tapeter och golv. Jag har ju tillbringat mycket tid inne hos grannen under mina fem år här i Kalmar, och det är mycket stor skillnad mellan våra stilar. He-he.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: