Sola är ju härligt, men ibland behövs hjälp...

I går, torsdag så hade jag bestämt att nu var det dags, även om det var i sista stund, med att få lite färg! Ja, jag sitter här på innegården, men det blir bara färg på framsidan. Jag insåg häromdagen, att dagarna springer i väg, och jag hinner inte med. Glad över att jag inte är brud, men inte glad över att min flytt hamnar precis under samma dagar! Men det ordnar sig! Sånt tänk ska man ha i både fritid och i jobb, att det ordnar sig!
Hmmm, ja i hallen så sker det inte mycket mer, då väggarna nu är målade och det bara väntas in den nya golvmattan! Vilket ska bli så roligt! Mörk matta med vita möbler! Här är det bara de nymålade vita listerna som ska på plats.
Ja, just det! I går så ringde min hyresvärd, och jag blev helt spontant lite orolig över att det nu var något fel som hade tillstött!
Men det var bara glada nyheter! Han undrade om jag ville, att han skulle måla listerna vita nu när de ändå var borta. Ja, alltså både golv- och taklisterna då. Vad svarar man då?
JA!! Givetvis!
Slipat och klart för tapetsering! Ser min fondvägg framför mig nu! Men har lite svårt att fokusera på den nya mattan. Den är ljus "parkett" i alla fall. I vilket fall mycket bättre än den gamla!!!!!
I köket likaså, slipat och klart för tapetsering!
Här i mitt vardagsrum så är det nu målat överallt tror jag. Bara golvlisterna kvar, de är mörka ännu. Fint välbevarat parkettgolv under pappret. Skönt med ljusa rum! Längtar så efter min balkong! Morgonsol!
Som sagt, jag börjar känna panik nu inför bröllopet. Dagarna rinner i väg och då är jag ändå tärna bara. Min syster ber sällan om hjälp, och jag lever mitt egna liv, och som nu så har jag fått extra att tänka på, eftersom jag ska vara inflyttad dagen efter bröllopet! Men jag vet nu, att jag vill ha lite färg på bröllopet. Givetvis, när jag ska ha tärnklänning!
Många är negativa till solarium, men inte jag. Dels för att jag använder det bara när det behövs, lite extra intensivt inför någon resa, eller som i det här fallet bröllop. Sedan är många negativa till det, för det ska ge cancer! Ja, vad fanken ger inte cancer?? Inget bra svar på detta, så ja, jag solar med förstånd när det behövs! Cancer får jag säkert ändå.....
 
Jag tycker att det är rätt skönt att sola solarium. Det är på en bestämd tid. Ingen sand i vägen. Inga barn på stranden som stör under soltiden. Lite intensivt men kort! Sånt gillar jag!! La mig i skönt solarium. Tyvärr är jag inte någon som blir kanonbrun med en gång, så jag måste ha tålamod så.... :P
 
 
1 Anonym skriven

Underbara du! Dör gör man ju ändå....och stort grattis till nya lägrnheten med balkong!!! Glad för din skull/Susanne

Svar: Tack vännen. Ska bli så skönt att få större och med allt som följer... och sedan får renoverat, mer än vad det var sagt först. Tacksam för min hyresvärd... ;)
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: