Försöker lära mig...

Jag brukar säga, att jag vill ge allt en tredje chans, och är det något som jag verkligen vill ge en tredje chans, så är det yoga...
(null)
Dessa övningar från en tidning, Malin Berghagen, verkar enkla, till och med för mig! Perfekt att göra under tiden jag kollar på Idol typ. Får se hur det går för det här kylskåpet! 🙈
(null)
Har fått ett väldigt gott bröd av systeryster, och jag har märkt att det ger mig mättnad så två små mackor på eftermiddagen så är jag inte superhungrig när jag kommer hem från jobbet! Så nu har jag beställt en omgång bröd av henne! Får väl lära mig att baka det själv! 🤷🏼‍♀️
(null)
Gällande det här med min övervikt, så måste jag göra något mer än att träna, och jag vet att jag äter för mycket, och fast jag inte är hungrig så kan jag stoppa i mig något ätbart, och jag kan äta mer än en portion! 😳
Så nu har jag tänkt att testa att äta lätt på lunchen, och upptäckt många fördelar med detta! 
  • Går ner till matsalen varje dag för att köpa en råkostsallad (blir lite extrasteg varje dag, billig lunch 15:-).
  • Behöver inte stå i kön till mikron!
  • Har inga matlådor att ta hand om! 
  • Förvånad faktiskt, men jag blir lagom mätt på denna lätta lunch! 
Förutom råkostsalladen, så blir det lite bröd och frukt till, och ibland kokt ägg! Har man tur, så finns det någon matig sallad att välja på, som här, couscous (bilden ovan). 
(null)
Jag äter något lagat på kvällen, oftast innan träning (om jag nu kommer i väg till gymmet)! Här blev det wraps med karréstrimlor med avocado/kesoröra. 
(null)
En morgon höll jag på att få en aptitretare som frukost!!!! 😳
På något sätt så hann den gröna jäkeln hoppa in i mitt glas med juice när jag satte in juicen i kylen, och såg den inte förrän jag hade tömt glaset!! 
Vad i helskotta gör en vårtbitare i mitt kök på andra våningen????
Dessutom i mitt glas??? 
Alltså den satt på insidan på övre delen av glaset!!
Fattar fortfarande inte hur det skedde! 😳
(null)         
Den fick inte vara kvar i mitt kök, så jag förpassade hen ut till blomurnorna utanför huset, och sa till hen att låta bli att komma in till mig igen på andra våningen!! 😜
Det kom en granne just då som undrade om jag pratade med blommorna! 😂😂
Ja, herregud vad man kan råka ut för tidigt en morgon.... 😂😂
(null)
Förra helgen hörde jag flera gånger något konstigt ljud, och jag gick varje gång ut på balkongen för att se vad det var....
Men jag såg inget...
(null)
Men sedan tittade jag bakom gardinen och där satt en liten gräshoppa och spelade! 😁 
Alltså, 😂😂, har tydligen husdjur utan jag vet om det! 




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: