Lättad men ändå jobbigt...

Den här våren har jag fått andningsproblem och flåsa vid minsta ansträngning, till och med när jag pratar ibland. Folk har reagerat på detta, och givetvis har jag blivit orolig! 
Det kunde bero på mitt nya läkemedel med östrogen så när första burken var slut så avstod jag från fler tabletter tills jag hade genomgått undersökning av hjärtat. 
(null)     
Mitt blodtryck kollades i 24 timmar, men tyvärr fick inte maskinen kontakt just när jag gick i trappor, men annars var allt okey. Tog ett sviktprov, då jag är så svullen om underbenen, spelade ingen roll vilka strumpor jag har, för varje dag har jag djupa markeringar i huden! Men det var perfekt, så ingen svikt. Sedan slutligen så genomgick jag ett ultraljud av hjärtat, i måndags morse, vilket också visade bra resultat!
(null)
Så allt är bra med mitt hjärta! 👍🏻 Vilket är bra förstås, men då är svaret ÖVERVIKT!! 🙈
Trodde inte på detta när en läkare sa detta, för så mycket hade jag inte gått upp!!! 
Men får (tyvärr) ge hen rätt, jag har blivit överbevisad! 🙊
Så bara en sak som gäller! 
Efter en jobbdag så har jag inte ens kommit upp i 5 000 steg, så i måndags kväll tog jag mig en promenad till Giraffen....
(null)
Det blev fem kilometer fram och tillbaka, men min kropp tycker att det är tungt att gå, oftast. Höfterna brukar protestera men inte så konstigt med all fetma som de bär på! 🙈🙈
Den här veckan har jag faktiskt börjat cykla till jobbet, även om det bara är 400 meter enkel tur. Men fötterna mår bättre, höfterna likaså och benen får kämpa lite, visserligen en liten backe men ändå tuff (för mig i alla fall)! Jag gör en ansträngning och får stå still och få tillbaka andningen innan jag går in på jobbet! 

Givetvis är jag glad över att det inte är något fel på mitt hjärta, men det är tungt att inse att jag har blivit så stor att kroppen säger ifrån! Att det kan bli så här på ett halvår, visst jag har varit överviktig i många år men aldrig så här!! 🙈🙈🙈
Fundera på andra överviktiga man möter i sitt liv, hör inga andra som flåsa som jag och då är de ändå mer överviktiga!?!?
Kan vara ansträngningsastma också, så bara att bita ihop med vikt och träning och kost, och hoppas att det blir bättre. Annars får det bli ett besök hos husläkaren om utredning! 
Usch, börjar känna mig som en hypokondriker! 😱


 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: