Nervositet inför...

Glad och tacksam över att jag tog mig till gymmet på söndag kvällen, trots att det var nära att jag stannade hemma och inte ens gått utanför dörren! 
(null)
Det blev fem kilometers powerwalk på löpbandet, minns inte vilket land nu, men det var mycket kuperat!
Rätt roligt med dessa scener, då det är olika varje gång för mig! Tänkte börja med powerwalk innan jag ger mig på någon "avancerad" jogging! 
(null)
Var tvungen att komma i säng i tid, då jag hade en tid att passa på måndag morgonen!! Och jag är MORGONTRÖTT!! 
(null)
Var i god tid! 
Förra gången gick bra och jag behövde ingen narkos, men kände i väntrummet, att halsen var inte på humör för detta! Känslan var så stark, att jag blev gråtmild när jag pratade med sköterskan, så hon bestämde med en gång att jag behövde narkos (eller vad gjorde de med mig?). 
(null)
Minns bara, att läkaren sa till mig, INNAN undersökningen, att jag behövde tänka på viktnedgång (lätt för honom att säga, som är liten och späd)!! De stoppade in något i munnen (jag hade ont i käkarna några dagar efteråt)! 
Det som jag sedan märkte, var när de rullade in mig i det här rummet där jag skulle ligga och vakna till! Men hallå! Jag skulle ju till jobbet!!!
Jag hade inte alls märkt av undersökningen, så jag hade svårt att fatta, att de ens hade gjort något, ja värken i käkarna förstås! 
(null)
Fick inte prata med läkaren alls efteråt, nä varför skulle jag?? Jag hade ju fått hans svar innan!!
Viktnedgång!!
Snälla, säg något medicinskt som jag inte vet!!!! 
Vet att jag har ökat i vikt senaste året (åren), men alla konstiga symtom kan väl inte bero på det??

Jag fick i alla fall ge mig till tåls, att ligga där på britsen och vänta, vila och se till att ögonen öppnades! 
Tänk er, nysminkad och plötsligt "sövd"! 
Ögonen klumpade igen och jag trodde aldrig att jag skulle få upp dem!

Sköterskan sa, att jag lät under undersökningen, som om jag vore rökare!!!!!!! 
NOT!! Är ingen rökare!!
Feströkare under livet, men inte rökt de senaste fyra åren!! Aldrig varit beroende av rökning! 

Jag fick diagnosen Gastrit! 
(null)
Hmmmm... 
Äta och dricka innan sänggåendet?
Tränar jag, så äter jag vid åtta.. Dricker vatten oftast (kanske annat ibland), ofta vatten under natten (bara vatten under natten)!   
Undvik kaffe, alkohol, tobak, fettrik mat samt heta drycker!!!!
Ja, förutom tobak och fettrik mat! Vad ska jag dricka och äta då?? Te funkar väl inte? Kaffe? Lite alkohol som gör att man sover extra gott? 😉 (skämt)
Jag har alltid ett vattenglas stående bredvid sängen, som oftast är halvt på mornarna! Kanske till och med tomt! 
Höj sängändan! Somna gärna på vänster sida!! 
Men herre gud! Jag vänder och vrider mig hela natten! Har en dubbelsäng att vända mig på! Ska jag tänka på vilken sida jag ligger på exakt när jag somnar??
Undvik åtsittande kläder!!
Ja givetvis gör jag det!!!!!
Känner mig ju som en uppstoppad julgris!! Har ju inga kläder som passar!!!
Undvik framåtböjningar och lyft! 
Ja, det är inte så jäkla lätt med en klump i vägen!!
Undvik övervikt!
Tack för tipset!!!!!

Ja, denna undersökning gav mig inte så mycket mer, än vad jag visste innan! 
Ja, förutom att jag SKA somna på vänster sida! 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Jag vet att jag har högt blodtryck (äter medicin), ett aorta aneurysm (som kontrolleras vartannat år), magmunsbråck (=reflux? Äter Omeprazol) och nu gastrit! Men gastrit bör försvinna, då det är en inflammation! 

Och inte förglömma, min övervikt! 

Kan alla mina diagnoser beror på övervikt???????????

Jag själv, gillar inte övervikt, så det är mycket konstigt att jag själv har kommit i denna position!! 

Men själv göra + klimakteriet! 

En sak är säker, ju äldre du blir, desto svårare att bli av med skiten och ovanorna! 

Förstår vad läkarna säger gällande min övervikt, men förstår inte varför jag får andningsproblem när andra rejält överviktiga inte har det problemet???

Hmmm, detta är mina tankar enbart! 






Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: