Bergens stjärnor

Ännu en bra bok som jag har läst ut av Jojo Moyes! De tidigare böckerna av Jojo utspelas i nutid men den här boken utspelas 1937 i Kentuckys bergstrakter och handlar om ett antal kvinnor, hur deras vänskap utvecklar sig, om deras kärleksrelationer och de ständiga motgångarna på grund av att de är kvinnor och deras självständighet. 
(null)
Boken börjar med att Alice Wright lever ett lugnt, instängt liv med sina föräldrar i England när hon möter den stilige Bennett Van Cleve från Kentucky, och de gifter sig och hon reser med sin make och sin svärfar hem till ett främmande land, där hon ska påbörja sitt nya spännande liv! Men det blir inte som hon trodde, speciellt inte med den stränga religiösa svärfadern boendes i samma hus! 
(null)
Många gånger blev jag så förbannad på en del män i boken men det fanns underbara män också, som kärleksfullt stöttade dessa kvinnor! Många situationer var så otroligt fängslande så jag nästan såg allt framför mig. Och denna kärlek!! 😍😍
 
Det är en mycket bra och gripande berättelse, som jag hade mycket svårt att släppa! Den blir ännu bättre när man vet att den är baserad på verkliga händelser! 
(null)
Jojo Moyes har gett ut 15 böcker och dessa är ett urval, vilka jag tror att jag har läst alla. Favoriten är Livet efter dig, vilken har blivit en film som gick på tv för en vecka sedan. Vilken är lika bra som boken och man gråter så! 😢 
Efterföljaren heter Arvet efter dig och En andra chans, vilka är också otroligt bra! 
Alla dessa böcker ovan är bra! 
Vill ni ha bra böcker att läsa över jul, eller när ni läser era böcker, så är dessa böcker underbara! 

Ett starkt tips på bra böcker! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: