Yrket kassörska!

Har nu läst en lättsam och rolig bok om hur det är att jobba som kassörska, vilket jag vet själv hur det är, då jag jobbade som det i mitt tidigare liv! Författaren Erika Petersson är en ung tjej som jobbar i en butik någonstans på Öland! 
(null)
Bokens titel: Drottningen i kassan.
(null)
Synd att hon inte har instagram för då hade jag absolut följt henne.
(null)
Hon har nämnt mycket bra saker, och det är verkligen inte ett lätt yrke, även om många tror det. Men många gånger var det också trevligt när kunderna betedde sig "normalt" och vänligt. 
(null)
Jag lägger upp lite exempel från boken, men ni borde läsa den, speciellt om ni jobbar/har jobbat som kassörska! 
(null)
😂😂😂😂😂
(null)
Känner mig faktiskt träffad! 🙈🙈
(null)
Om jag står bakom en sån här kund blir jag tokig och känner irritationen och lider med kassörskan! Eller de som slänger upp alla varorna i en hög, så kassörskan får vända och vrida på varje vara!! 😡😡
Det går ABSOLUT fortast om man lägger varorna rätt med streckkoden åt rätt håll! 
Vad är det som är svårt förstå??????
(null)
Sedan har vi den där pinnen!! Erkänner att jag kan själv glömma bort den men då står jag i mina egna tankar men det händer mycket sällan! Jag kommer ihåg frustationen när man slår in nästa kunds varor och ingen säger till och man får ändra i kassan! Nu går det troligen mycket smidigare att ändra, då det var tusen år sedan jag satt i en kassa. 
(null)
Det är så enkelt, att ett barn borde kunna det! 

Som sagt, det är en rolig bok om arbetet i en butik och det var många igenkänningsfaktorer och alla borde få testa på det här jobbet några dagar, så kanske de jobbiga kunderna ändrar sig, eller inte?!?? 😳

Jag hittade den här boken på biblan och ni läser ut den någon timme! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: