Sexstrejken, av Åsa Hellberg

Jag är absolut ingen ungdom, långt ifrån, men det är inget som hindrar mig från att läsa en ungdomsbok 😁
(null)Åsa Hellberg är en av mina favoritförfattare, och hon skriver härliga feelgoodromaner vilka jag alla har läst och rekommenderar starkt att läsa! Hon har en bok som endast går att lyssna på som ljudbok, vilket inte är mitt favoritsätt att "läsa" en bok på, men givetvis ska jag lyssna på den! Finns givetvis fördel med ljudbok, men jag tappar ofta bort mig. Vill ha en bok i handen! 
Nog om det! 
Den här ungdomsboken är hennes debut för unga läsare, och jag då, 50+ 😂😂
(null)
Boken handlar om tre tjejer som tröttnar på att få hånande ord slängda efter sig, att få bilder på nakna kön skickade till sig, att vara rädda för att bli utsatta för våldtäkt! 
Det beslutas om en sexstrejk i deras skola, och de får ett tufft motstånd mot sig, givetvis främst av killarna som tycker att de motarbetar killarna nu. Vilket inte är skälet! 
Boken är bra, riktigt bra, och det skrämmande är att verkligheten är sån här för ungdomar, även för kvinnor i vuxen ålder! Många män tror på allvar, att kvinnor går i gång på nakna kön, att det är upphetsande för kvinnan och att det är en inkörsport för en konversation! 
Har själv många exempel från min dejtingtid via en dejtingsite! Antingen direkt en snuskig förfrågan via sajten, eller så kom det bilder, i stort sett direkt, när mannen frågat om konversationen kunde fortsätta via ett chattforum. 
HUR TÄNKER MAN DÅ???
Var dessa män i ungdomen som killarna i boken?? 
Tillbaka till boken, även om du är medelålders så är boken helt okey att läsa! Jag ser fram emot Åsas nästa ungdomsbok 😁
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: