Kycklinggryta med gnocchi

Det var länge sedan jag la ut något recept, men ikväll gjorde jag ett som var så enkelt och gott så måste bara dela med mig! 
(null)
Skär 600 gram kyckling i mindre bitar. Jag hade innerfile. Skär två lök i bitar och 300 gram färska champinjoner i bitar. Bryn först kycklingen i olja i en gryta. Tillsätt lök och champinjoner och stek i några minuter.  (null)
Tillsätt 2 dl matlagningsgrädde och 0,5 dl vatten. Samt 3 msk ajvar relish, stark. Jag hade mild ajvar hemma, så jag slängde i 1 msk sambal oelek också, så jag fick det rätt starkt. Krydda med salt och svartpeppar och låt sjuda utan lock cirka fem minuter. 
(null)
Lägg gnocchi i kycklinggrytan och låt sjuda ytterligare några minuter. 
(null)
Serveras med sallad!
(null)
Detta var superenkelt och gott! Allt i en gryta! Men om ni vill smutsa ner en gryta extra så kan ni koka ris eller pasta till... 😁
Nu har jag fyra matlådor fixade men nackdelen är, att det var svårt att se hur mycket kyckling jag fick med i lådorna, så jag kanske har mest gnocchi i morgon! 😂

Smaklig måltid! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: