Jag tvivlar på ditt ord!

Häromdagen läste jag ut en väldigt bra spänningsroman som utspelar sig i Vimmerby. Lästläst och bra längd på varje kapitel, och det hela utspelar sig mellan 19 juli och 28 juli med lite inslag av vad som hände långt tillbaka. 
(null)
Karaktärerna som det handlar om är flera olika par, som av olika anledningar befinner sig i Vimmerby. Boken börjar med att ett mord sker på en camping och William får sitt första fall som ansvarig polis i sin barndomsstad. 
(null)
Varvat med händelserna i Vimmerby så får man läsa om en "familj" någon annanstans i Sverige. Jag funderade rätt länge på vilken koppling och vem kvinnan i familjen är, och på sidan 269 så förstod jag nästan vem det kunde vara! En gemensam nämnare i boken är sex vita blommor till ett par av kvinnorna i Vimmerby! 

En mycket bra spänningsroman som är svår att lägga ifrån sig! Mycket spännande upplösning! 

Författaren heter Michaela Winglycke, som själv kommer från Vimmerby men bor nu i Stockholm! Detta är hennes debutroman!

Rekommenderas att läsa! 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: