Tre rätters och lite go dricka..

Ett gäng på jobbet brukar gå ut och äta en gång i halvåret, och nu var det dags! 
(null)
Det fanns tre menyer, och man fick välja en, och denna valde jag! 
(null)
Fick en liten extra förrätt utöver menyn! Kaffeknäcke med friterad..... ja just det, har glömt vad det var. Knäcket var ingen höjdare. 
(null)
Förra gången fick vi erbjudande om en drink innan förrätten men inte den här gången.. det blev två glas vin under kvällen, billigt, endast 30:- glaset.. 
(null)
Mycket god förrätt! 
(null)
Varmrätten bestod av tre burgare av olika ingredienser, men rätten fick inte så många pluspoäng av mig. Lite småbrända pommes, och "sliders" var lite smaklösa! 
(null)
Det var lite konstigt med efterrätten. Av oss som hade beställt samma meny, så fick jag ett större glas än de andra och med mycket mer choklad i. Ingen aha-upplevelse direkt! 

Det var en trevlig kväll men inget "åh så gott det var"! Förvisso är det gästmatsalen på en skola i stan men har nog ätit godare där innan! Men det är bra pris, 290:- för tre rätters och två glas vin! 
Det är aktuellt att politikerna vill lägga ner gästmatsalen och att eleverna ska ut som lärlingar istället, vilket är mycket synd, för även om jag inte var supernöjd med kvällen, så är det synd. Man kan äta både lunch och vissa kvällar här, som vi gjorde (men beställ bord i tid) och julbord nu under december månad. 
Cyklade hem sen och var lagom hemma till Grey’s anatomy började! 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: