Bestraffaren...

Det var länge sedan jag skrev om någon bok, för jag tappade intresset för att läsa efter min korta semester, men nu har jag läst ut en kanonbra bok, som är skriven av en medicinsk sekreterare, Pia Kask, och detta är hennes debutbok! 
(null)
Handlar om en tjej, Hannah Fors, som har en mycket speciell och lite hemlig bakgrund, som jobbar som civilutredare ihop med en kriminalinspektör, Henrietta Rollins. Hannah gör väldigt sällan vad hon blir tillsagd att göra, och gör saker oftast på sitt eget sätt.
(null)
Tyckte i början att allt var så noggrant beskrivet så jag tappade tråden när jag läste, för jag tänkte så mycket på det beskrivna. Men allt eftersom så kom jag in i boken och kunde inte släppa den. Mycket lättläst med lagom långa kapitel och emellanåt fick man veta vad som hade hänt under deras tidigare liv, så man förstod hur karaktärerna fungerade som de gjorde.

Jag hoppas att Pia skriver nästa bok snabbt, för boken gav mersmak, och vad jag har förstått så ska det bli två böcker till om Hannah Fors! 

Rekommenderas att läsa!  


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: