Ett underbart boktips!

Här kommer ett boktips på en underbar serie som ska komma på Netflix, vilket jag verkligen ser fram emot! 
Det är en riktigt härlig feelgoodserie som utspelar sig under 1800-talet, och det är som Jane Austen möter Bridget Jones! 
Serien handlar om familjen Bridgeton, som består av änkan Violet med sina åtta barn! Äldste son Anthony tog över ansvaret när fadern dog vid 39-års ålder, och känner ett stort ansvar över sina yngre syskon! 
(null)
Första boken, En annorlunda allians, läste jag ut i slutet av februari, och jag hade en tid hos frissan då, så givetvis fick boken följa med dit, då det är många timmar jag sitter där och jag kunde inte släppa den!
(null)
Men det var lite svårt att läsa den där, för just då för tillfället handlade det om Daphnes bröllopsnatt med Simon, och det var mycket sensuellt vill jag lova! 🙈🙈
Kändes lite konstigt att läsa snusk när frisören stod bakom mig och kunde också läsa vad jag läste! 😂
(null)
Första boken handlar alltså om Daphne, som är äldst av döttrarna, och Simon, som är vän till äldste brodern Anthony, som gör allt för att skydda sin syster för män som Simon, men....
Daphne letade inte efter någon man, men hon ville bli av med alla uppvaktande män och Simon skulle aldrig träffa någon som han kunde älska, och skulle absolut inte ha några barn! 
(null)
  • Andra boken i serien heter En oväntad förälskelse och handlar om Anthony som har bestämt sig, att det är dags att gifta sig och avla barn men han skulle inte älska kvinnan! För han skulle ändå dö ung! Han har utsett den kvinna som ska bli hans hustru men han måste övertyga hennes syster, som inte går som planerat! 
(null)
Som sagt, mycket sensuellt i böckerna och man kan drömma sig bort, 🤗 ja, och jag gör det verkligen. Det enda sensuella jag får vara med om.. 🙈
Något som jag gillar är att varje kapitel börjar med ett inlägg i traktens tidning av Lady Whistledown, och ingen vet vem denna kvinna är, men hon vet det mesta om alla! 😉
Jag har trott mig veta i båda böckernas slut vem som är denna Lady, olika tänk båda gångerna men vet fortfarande inte, så jag får hålla mig till slutet av åttonde boken! 
Dessa böcker är roliga, romantiska, sensuella, lidelsefulla och lite spänning! Jag älskar dem! Dessutom mycket lättlästa! Såna böcker gillar jag! 
Det finns fyra av åtta böcker utgivna på svenska, och dessa är: 
• En annorlunda allians
• En oväntad förälskelse 
• En förtrollande hemlighet 
• En oundviklig längtan 
Författaren är Julia Quinn. 
Jag väntar nu in med stor förväntan på den tredje och fjärde boken på biblioteket!

REKOMMENDERAS STARKT! 
📚📚📚📚📚
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: