Ett härligt boktips!

För ett tag sedan så läste jag ut den första boken av Ewa Klingbergs serie som kallas Huskvarnaserien. Finns fem böcker i serien och jag kommer absolut läsa alla fem. 
  • Manglade dukar och vikta servetter 
  • Lånat silver och krossat glas
  • Vaxade juveler och brända hjärtan
  • Sprucket läder och svikna löften
  • Falska toner och söta vinbär
Manglade dukar och vikta servetter utspelas i nutid samt i slutet av 1800-talet och dessa olika tidsepoker följer en röd tråd i boken. 
(null)         
Bokens framsida ger ett väldigt trevligt inbjudande till att börja läsa den, och det gillar jag! 
Boken handlar om Felicia som blir med hus efter att hon har separerat, och det är inte vilket hus som helst, utan ett hus med härliga hyresgäster i samt en egen tom lägenhet i behov av hennes omsorger vilket är svårt med ett rätt tomt bankkonto! 
Tack vare att hon tar med sig en äldre dam, som bor i hennes hus, på en tripp till Blekinge som Felicia egentligen känner är en onödig resa, så förändras henne liv oerhört på många sätt! 
(null)          
Vi får även följa Nanny som bor i Karlshamn fast 1861 och framåt! Hennes berättelse börjar när hennes mor tog henne till Nannys första arbete, endast 11 år gammal. 

Jag älskar den här boken, då jag levde mig in i Felicias liv med händelser och känslor! Mycket lättläst och svårt att släppa! Tror också att det rann lite tårar vid olika tillfällen i boken... 🙈

Rekommenderar verkligen den här bokserien och jag ska idag hämta den andra boken i serien Lånat silver och krossat glas.

Ett boktips värt att ta till sig om du gillar feelgood! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: