Veckan (veckorna) som gått... med olika rörelser!

Lördag 11 januari
(null)
Ny tradition med "gamla" grannen! Vi delar inte tidningen längre men vi fikar vid lunchtid på lördagen! Jag bjuder på kaffet och han bjuder på goa onyttiga bakverk! Trevligt! 
(null)
Dagens rörelse blev en kvällspromenad i stan! Kändes som mer men blev bara fyra kilometer men bara jag gör någon slags "rörelse" innan dagen är över.. Det var blåsigt men skönt!
(null)
Kollade på Stjärnorna på slottet, och gud vad jag skrattade i min ensamhet när de skulle ner i vattnet, och ännu mer när de skulle upp! 😂

Söndag 12 januari
(null)
Äntligen kom vi i väg på filmen En del av mitt hjärta! Jag älskade den! Tror nog att syrran gillade den också trots att hon inte gillar Ledins musik! 
(null)
Fick ett presentkort i julklapp, vilket kom till nytta under årets fattigaste månad! 
(null)
Hämtade några paket från Matsmart och de var inte så lätthanterliga då de var trasiga och tunga, så det blev många turer i trappan upp till lägenheten! Man kunde se det som dagens rörelse! 😉 Och det var underbart skönt väder, hade enbart t-shirt på.. 
(null)
Mycket dricka var det... bra att ha energidryck hemma då min äldste son förbrukar mycket när han hälsar på.. 
(null)
Lite mer än energidrycker var det i kartongerna! Hittar alltid massa olika flingor och müsli. 
(null)
Eftersom dagen rann iväg så var det ont om tid men någon rörelse måste ske! Så det blev en kvart med Sandra Friberg! Mycket bra att ha denna möjligheten hemma när tiden är knapp eller när man inte har lust/möjlighet att ge sig iväg till gymmet! Hon finns på Youtube! 

Måndag 13 januari
(null)
Var huslig för en gångs skull! Panerad torskfilé med egenhändigt potatismos! 
(null)
Hemma sent, matlådefix! Så vad göra? Så någon rörelse måste det bli! Det blev trappgång i mitt trapphus i en kvart! 
(null)
😂😂 Är bara glad att ingen av grannarna kom ut från sina lägenheter när jag flåsade upp och ner i trappan! Fick i alla fall någon rörelse gjord! 

Tisdag 14 januari 
Idag blev det bara en extrarunda hem från jobbet = affären innan jag kom hem! Men det var i alla fall en extrarunda, även lite kort men inte direkt hem till soffan!

Onsdag 15 januari 
(null)
Mycket ovanligt! 
(null)
Har nu börjat boka in mig på ett favoritpass! Core 45 minuter! Ett mycket bra pass men just den här kvällen var jag rätt seg men glad efteråt! Detta betyder också att jag måste komma från jobbet i tid! 😉😉

Torsdag 16 januari 
Ikväll blev det en rask promenad till gymmet och där en halvtimme Yoga avspänning! Andra gången! Kändes bättre den här gången, så det blir troligen fler gånger. 

Fredag 17 januari 
Ibland tar det emot, och är verkligen sugen på att slänga mig i soffan efter jobbet men nej! 
(null)
Det blev min halvtimmes runda med rätt snabb takt, så jag fick upp flåset i alla fall (vilket verkligen behövs 🙈🙈)! Sedan blev det Talang på Tv 4! 
(null)
Kom inte i säng så tidigt då jag blev liggande med en bra bok... älskar att läsa böcker! 

Lördag 18 januari 
Älskade lördag, njöt av min sköna förmiddag och senare på eftermiddagen gick jag och jobbade några timmar! 
(null)
ÄLSKAR LÖRDAGAR! 😍
(null)
Inte förglömma lördagsfikan! 
(null)
Det får inte gå en enda dag utan att jag gör någon slags extra rörelse, så den här lördagen, efter Stjärnorna på slottet, sent, efter nio, så gjorde jag ett pass ihop med Sandra Friberg på Youtube! Visserligen bara en kvart men det är tillräckligt jobbigt för mig i nuläget! 
(null)
Och det blev en sen middag...

Söndag 19 januari 
Efter en lugn förmiddag så blev det lite jobb igen! Det tog väl emot lite att gå in när det var så fint väder, men är man arbetsnarkoman så är man! 
(null)
Men på kvällen så blev det en halvtimmes promenad! 

Måndag 20 januari 
Halv dags jobb idag, då jag och syster följde med vår mamma till läkaren i Nybro! 
(null)
Hade en trevlig stund efteråt på ett populärt fik i Madesjö som var alldeles för fullt med folk. Man hörde inte ens vad man tänkte, sånt sorl var det, men det var en trevlig stund! 
På kvällen tog jag mig en promenad på en halvtimme! Har ju en runda som tar en halvtimme och den blir oftast sena kvällar eller när jag har begränsad tid!  

Tisdag 21 januari
(null)
Planen för kvällen var att köra ett pass med Sandra Friberg men mitt internet krånglade så det blev en halvtimmes promenad istället! Vilket Sandra kommenterade 😂😂
(null)
Slöade sedan med te, vindruvor och en ny bok! 

Onsdag 22 januari 
(null)
Mitt corepass! Mycket bra för kroppen, och balansen!! Brukar vara rätt duktig på balansövningar men tappar fort när jag kommer in i mina svackor, men märkt att det går lätt att komma tillbaka. I alla fall gällande balansen! 

Torsdag 23 januari
(null)
Bjuden på hemlagat en torsdagkväll är inte fel! 😉 På morgonen så tänkte jag redan på vad/hur ska jag göra någon rörelse denna dag, eftersom jag skulle tillbringa kvällen hos syrran! För något skulle det bli ju! 
(null)
Ugnsbakade rotfrukter och väldigt möra tjockskurna revben fick vi.... 
(null)
Givetvis hembakad tårta! 
(null)
Kom hem vid niotiden, så lite sent för träning egentligen men som sagt, någon rörelse måste ske! Så det blev ett kort pass med Sandra Friberg i mitt vardagsrum! Somnade gott sen.. 

Fredag 24 januari
Hmm, ja kom ju inte iväg från jobbet den tid som jag tänkte men givetvis blev det en promenad, en halvtimme. Kunde med gott samvete slänga mig i soffan strax innan åtta för att kolla på Talang!

Lördag 25 januari
Förutom att njuta av lördagmorgonen, så blev det givetvis lite tårtfika idag med R. Syrrans tårta smakade ännu bättre idag! Den slank ner snabbt så "hann" inte fota 😜
(null)
Fick extra rörelse genom att jag städade lägenheten för det är rätt tungt för mig, då jag får ont i ländryggen med jämna mellanrum (vid dammsugningen) men det får jag hoppas att corepassen ska hjälpa till med.
(null)
Fick några flaskor med ekologiska rapsoljor av fikavännen, vilket var trevligt! 
(null)
Kom till gymmet på kvällen då det är rätt tomt! Var alldeles själv vid Milonmaskinerna, skönt! Kändes att det var ett tag sedan då det var tungt men skönt efteråt. Körde bara ett varv, då jag har ett corepass inbokat på söndag kväll.. 
(null)
Nöjd med dagen så jag kände för lite ljusmys!
(null)
Älskar när speglen återspeglar ljuset!
(null)
Mina nya oljeflaskor fick pryda på köksbordet! 
(null)
Älskar denna, men har den inte tänd så ofta för ljusen brinner ner så snabbt!
(null)
Faktiskt premiär för ljusen i sovrummet, vilket är synd men är ju bara i sovrummet när jag sover... hade varit annorlunda om man inte hade varit singel 😜
Det var en bra tv-kväll med Stjärnorna på slottet, och det var Pernilla Wahlgrens dag och tårarna rann lite när jag hörde hennes berättelse men givetvis mycket skratt som vanligt när det gäller Pernilla. Sedan ett fint minnesprogram för Marie Fredriksson med mycket bra musik! 
(null)
Ni har kanske sett en röd tråd genom mina veckor? Att varje dag göra någon extra rörelse på något sätt! Alltså inte bara gå hem från jobbet och inte göra mer! Gav mig egentligen inte något nyårslöfte men bestämde mig bara för att göra en förändring! Så har jag nu 25 dagar av 25 gjort något extra, och det har funkat utan några större problem, även om klockan har varit 21.30 en vardagskväll! Antingen har jag ett bokat pass på gymmet, eller blir det ett pass framför tv:n med Sandra Friberg, och om jag inte känner för något av detta så blir det i alla fall minst en halvtimmes promenad/powerwalk! Lite förvånad själv att det har gått så här bra men mycket nöjd! Om det så bara blir 10 - 15 minuter så är det i alla fall extra rörelse! 

Söndag 26 januari 
Idag har jag bara planer på räkningar, matlådor och ikväll ett bokat corepass! Känner faktiskt av lite träningsvärk i armarna efter Milon igår och det är en skön känsla! 💪🏻💪🏻

Mitt nya motto är:
Rörelse varje dag!
😁😁😁😁
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: