Gröna fingrar sökes!

Har läst en härlig roman som utspelar sig i Måneby, som handlar om utsatthet, vänskap och en trädgårds läkande kraft! Författaren heter Annika Estassy, och hon har en efterföljande bok som utspelar sig i Måneby, men om jag har fattat rätt, så är det fristående böcker men det återkommer vissa karaktärer från den här boken. 
(null)
Berättelsen handlar om Leyla och hennes son som inte har det lättaste med maken/pappan och de tar sin tillflykt till en koloniträdgård norrut, som en äldre dam äger men orkar inte ta hand om. De får bo där gratis om Leyla tar hand om trädgården vilket hon gör med glädje, även hennes lille son börjar trivas där och känner sig så småningom trygg! 
(null)
En mycket lättläst bok och svår att släppa, men jag hoppades faktiskt på ett annat slut.. 🤔🤔 Jag älskade den gamla damen, Agnes och hade gärna träffat på henne i mitt liv, och det kändes skönt när hon lättade sitt hjärta för Leyla, eller rättare sagt, när de båda lättade sina hjärtan och dess problem och en vänskap växte fram. Jag älskade även Leylas pappa som bor i Stockholm och får finna sig när dottern och barnbarnet drar norrut hastigt men som alltid stöttar dem och finns vid deras sida. 

Nästa bok om Måneby heter En sång för Hedda, och den ligger här hemma i min bokhög och väntar på att läsas.. Ska bli roligt att läsa den! 

En bra, charmig feelgoodbok! Läs den! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: