Fortsatt på Österlen! Mandelmanns!

Sista dagen på vår Österlentripp, så blev det en tripp ner till Mandelmanns. Men det roliga i det hela, är att vi upptäckte först då, att det hade varit Kiviks marknad hela tiden under de dagarna som vi bodde på campingen. Så efter vi hade varit på Mandelmanns så blev det ett snabbt besök på marknaden innan regn- och åskovädret mötte oss! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Den här känns igen från tv:n, men då har den inte varit full av vatten.. 😂
(null)

(null)
Kommer ni ihåg när de kämpade på att få upp den tunga ljuskronan som Gustaf hade gjort? 
(null)
Och när Marie kämpade på med figurerna i sandblocken? 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Lotusblomma som jag ofta äter på EAT. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Tomathus! 
(null)

(null)
En sovande gris! 
(null)

(null)
Jag kämpade på i uppförsbacken för jag ville se utsikten! 
(null)
Gällde att se vart man satte fötterna! 
(null)
Kunde gått ner och klappat en ko men de hade det så skönt! 
(null)
Trädet där Gustaf brukar filosoferar i sin ensamhet! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Annorlunda handtag på utedasset!
(null)
😂😂😂
(null)
Så fint utedass de har!
(null)
Det fanns en karta över Djupadal inne på dass!
(null)

(null)

(null)
Jag åt världens godaste bulle med lavendel, tyvärr var det lite nötter i den så jag fick ta Betapred, men det var det värt! 😍😍
(null)
En lite annorlunda kaka med chiafrön! God men inte lika god som bullen! 😉
(null)
Nöjd när jag fick ta bort klistermärket från min klänning, då det var en trevlig vistelse på Mandelmanns gård. Det kostade förvisso 300:-/person, men detta är ju deras affärsverksamhet som de lever på, ja förutom TV-produktionen förstås! 
Vi såg bara Gustaf några gånger, men han ignorerade alla som gick omkring och han bara jobbade på i sina jobbarbyxor! 😉
(null)
När vi hämtade upp husvagnen i Kivik, så köpte vi med oss varsin langos och åt senare i åskande Kristianstad! Betydligt kallare än vad jag brukar äta langos men det funkade! 😉
(null)
Jag och min bästa och enda riktiga vän, hade haft en bra tripp! Det var den första planerade semestern som jag har haft på tio år!!! Vilken blev mycket trevlig! 
Vi kom tyvärr hem till ett regnigt Småland och givetvis rejäl regn- och åskskur när vi skulle tömma husvagnen! Men roligt hade vi! 
❤️❤️❤️
 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: