Favoritpastan med lite lyx ikväll...

Detta recept provade jag nog för ett år sedan, via Phillipe Cohens Youtube-kanal, och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag gjort denna goa och enkla rätt! Man har alltid ingredienserna hemma och eftersom den går snabbt att göra, så händer det att jag gör den även en vardag! 
(null)
Hetta upp olivolja och fräs massor av vitlök, fritt val om ni vill ha större bitar eller finhackad! Jag orkar inte att finhacka, så det blir oftast lite större bitar för mig (gott ju), och hur många klyftor jag hade ikväll vet jag inte. Smaksak! 😉
Tips! Vill gärna förbereda i god tid med att skära upp ingredienserna men vitlök ska tillagas direkt nyskuren, för bäst smak (har jag läst/hört någonstans)! 
(null)
Därefter slänger jag ner lite typ cocktailtomater, jag delar dem helst så de inte spricker under tillagningen och skvätter på mig och bästa är att tomatsaften kommer ut i rätten under tillagningen! 
(null)
Häller sedan över några skopor av pastavatten och låter det puttra ihop lite. 
(null)
Tillsätt till sist basilika, helst färsk men vem har det hemma jämt? Inte jag i alla fall så tack och lov för frysta örter! 
(null)
Ta upp pastan (helst linguine) när det är några minuter kvar av koktiden, och blanda ihop med vitlöks/tomatfräset och låt puttra färdigt! Pastavattnet gör att det blir krämigt! 
(null)
Ikväll lyxade jag till det med räkor, vilket jag inte brukar ha, men det var gott. Musslor skulle också passa.....
(null)
Som sagt, enkelt och gott! 
Man kan även tillsätta färsk chili eller chiliflakes, vilket jag har gjort någon gång, men det blir riktigt gott med mycket vitlök! 

Smaklig måltid! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: