Lite olika tips...och tiden går...

Gud vad tiden går, och i mitt liv händer inte så mycket, ja det är jag väl inte ensam om i pandemin. Det är lite tråkigt nu, för jag har äntligen kommit ut ur mitt tråkiga skal (som uppstod när jag blev klimakteriekärring) och blir mer och mer frisk, tar bara några snesteg ibland! 🤣😂 Till och med lite lust för lite dejting igen, vilket var några år sedan... 

Jag har samlat på mig lite tips under några veckor, men om ni gillar dem, ja det vete sjutton! 
(null)
Jag är inte så förtjust i vanlig Plopp, men med mina favoritbilar så älskar jag Plopp! Ihop med lite rödvin och en bit då och då så är fredagskvällen räddad eller lördagen! 😆
(null)
Den här med härlig djungelvrål är absolut inte fel! Den vanliga Plopp är så sötsliskig med kolakrämen, vilket jag inte gillar, så dessa två är perfekt goda!  😍
(null)
Har ni sett så härliga skålar? Jag vill bara slänga alla mina tråkiga skålar och köpa på mig dessa!😍 Finns på Porslinsskålar med ansikte och man kan välja skål efter humör! 😁 Men det är så svårt att välja...  
(null)
Här kommer ett gott tips och enkelt! Gourmet till och med. Mycket god smak av saffran. 
(null)
Gjorde enkel ugnsrätt med kycklingfilé och broccoli med utklickad creme fraiche ihop med pressad potatis! Blev så GOTT!
Vet, ingen fin bild, men gott blev det! 😝

Nu tänkte jag ge er lite osttips och ni är kanske som jag, som har ätit en "smaklös" ost i stort sett hela mitt liv, vilket är:
(null)
Har aldrig vågat, eller rättare sagt inte velat ändra mitt ostval! Men helt plötsligt för ett år sedan typ, så fick jag ett erbjuden att prova denna: 
(null)

Gud så god! Det ska helst vara krämig, men finns även okrämig, och den brukar vara större och jobbigt "skal" runt (vet inte vad den hårda ytan heter)! Har alltså inte ätit "smaklös" ost på ett år. 🥳
(null)
Nu för några månader provade jag på whiskeyost! Spännande! Från smaklösost till alkoholost! 😜 Denna var mycket god men det var ingen ost som gick att hyvla! Gick helt enkelt inte! Skar stavar och tuggade i mig! 😍
(null)
Häromdagen köpte jag brännvinsost! Mycket god! Perfekt på mina knäcken! Trodde aldrig att jag skulle gå så här långt med mitt ostätande! 😳
Tycker att det är roligt att man kan ändra på sig när man är "äldre" och nu kommer jag aldrig mer köpa smaklös ost! 😁 Jag har ju delvis köpt smaklös ost för att den oftast är billigast men det tänker jag sluta med nu! 
Lever bara en gång och då ska jag äta god ost! 🥳
(null)
Att handla på kvällen efter jobb och träning så kan mycket slinka ner i varukorgen! 😜 Köpte en färdigrätt som var halva priset på, och ett udda inköp vad gäller mig men gud så gott! 
Rekommenderas att köpa Falafelbiffar på Södercentrum! God sås till och ugnsstekta kulpotatis till! Mums! 

Nu har jag tipsat er lite om olika saker, men nu måste jag i säng och tipsen börjar ta slut! En jobbdag kvar, sedan den underbara helgen! 😍
(null)

Gällande min Barres, så går det framåt. Men känns hela tiden i mina fötter och jag tar lite snesteg emellanåt! Kryckan används bara nu på väg till och från jobbet, då det är snö och halt. Men nu i veckan så har jag åter igen insett att jag är lyckligt lottad! Gällande sjukdomen! Men har förlorat lite av min identitet! Jobbmässigt! Vilket är rätt tungt! 😢
Men det ordnar sig väl.... (det är snart pensionsdags)! 🙈

Nu ropar sängen! 🥱😴

Natti natti! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: