Fördel eller nackdel?

Gårdagen började bra, gick upp vid första ringningen och var pigg och alert första halvan av dagen, men sen..... 🥺
(null)
Kände att jag fick lätt till gråt när min "oro inte togs på allvar" och kände mer och mer att jag saknar livet före Guillani-Barres, och mitt "gamla" jobb! Vem är jag nuförtiden? 😔
(null)
Vi måste nu bära munskydd hela arbetsdagen, och om man har patientnära kontakt, då även visir men det klarar jag mig ifrån. Igår hade jag nog behövt visir så inte de tårfyllda ögonen syntes! Men som tur var, så tror jag att jag klarade mig från den granskningen! Håller mig mest i mitt rum...
(null)
Fördelen med munskydd, ja förutom smittskydd, är att man kan vara sur eller neutral utan att visa det men vissa ögonpar kan nog inte dölja det trots munskydd! 
(null)
Nackdelen med munskydd är, att om man bara vill le och skratta med öppen mun, så är det meningslöst för ingen ser just den mimiken! Vilket jag egentligen bara vill i nuläget, ja förutom igår då jag bara ville dra ett täcke över huvudet! Men har egentligen 8 000 skäl att le...
Mitt andra "klagomål" över att bära munskydd, är torrheten i munnen och imma på glasögonen! Men som sagt, det finns andra som får kämpa med värre... 😢
Så nog om mig, skänker en tanke till alla som jobbar med både munskydd, visir och all annan jobbig skyddsutrustning! 💕💕💕
(null)
Något glädjande för mig, är att jag har en underbar granne som älskar att baka! 
(null)
Vilken underbar festlig måltid jag fixade! 🥳 Inte det perfekta käket innan träning men bättre än tom mage. Det var i alla fall enkelt och snabbt! 😁 Ska nu iväg till gymmet och köra lite cross och Milon! Ska bara checka av i Malkars-appen hur många kvadratmeter jag kan förfoga över... 😜

Önskar er en fortsatt trevlig lördag! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: