Rutiner och utmaningar!

Endast sju dagar in på det nya året, och jag har tränat fyra gånger! 👏🏻👏🏻 Just nu kör jag en halvtimme crosstrainer och om tiden räcker till även Milonmaskinerna! Så nöjd med att kunna köra en halvtimme cross utan att känna mig döende! Förvisso inget motstånd men detta är INTE min favorit! 
(null)
Jag har i alla fall hållit en glödlampa tänd i 34 minuter! 😂😂
(null)
Inga häpnadsväckande siffror men alltid roligt att jämföra längre fram! 
(null)
Gällande mina utmaningar, så är det ju det här med att gå till och från jobbet! Inga direkta svårigheter med kryckan, då det går relativt snabbt men vill helst, av naturliga skäl, gå själv utan kryckan! Så när jag kan ta det lugnt så får kryckan hänga med vågrätt! Men oftast prövning vid trottoarkanter och denna jäkla lilla backe! 😬 Ni Kalmarbor känner igen den från akutintaget och den är ju inte särskilt jobbig egentligen men just nu är den jobbig för mig! Främst hemåt! Asfalten är böljande och nere vid övergångsstället så har jag en egen ritual innan jag går över! Då det kan komma både cyklister och snabba fotgängare och till och med joggare, så ställer jag mig nästan uppe i buskarna och tittar mig omkring lugnt och stilla. Läser av körbanan och sen går jag över försiktigt då det är en mardröm att falla/snubbla på övergångsstället! 😳
Ikväll när jag gick hem, så satte jag inte ner kryckan en enda gång, varken vid trottoarer eller i den lömska backen! 🥳 
(null)
Det är mycket man kan vara tacksam för, och man ska vara ödmjuk för det man har och kan göra! Jag är tacksam för varje framsteg, och jag gillar att utmana mig lite då och då! Som häromdagen när jag skulle ta på mig mina jeans ståendes utan stöd! 😂😂 Vilken syn! Fick ta sats, 1 - 2 - 3, och snabbt som tusan i med benet i byxan! Lyckades! Men kanske inte nästa gång! 🤷🏼‍♀️ Öva, öva, öva! 

Lycka och tacksamhet för att kunna duscha själv, utan att ha någon som står bredvid, antingen bara glor på mig eller svabba av mig lite! Två gånger i veckan!!!!! 😱 Sittandes på en obehaglig duschstol! Nu själv, ståendes med armarna uppsträckta, blunda, ej svajig och kan duscha hur länge och hur många gånger jag vill! 🥰
(null)

Nu säger jag god natt, 😴😴 och imorgon är det fredag! 🥳


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: