Tidigt eller sent! Det är frågan!

Jag har mycket att arbeta med mig själv, och några av dessa saker har skett men långt ifrån allt men Rom byggdes inte över en dag! 😜
(null)
De få gånger det sker, så är jag lika chockad varje gång! 😂😂 En fredag dessutom! Har som sagt, mycket svårt att komma från jobbet! Ska bara!! 
(null)
Det där med att "Ska bara" måste slutas med! Innan jag blev sjuk så hade jag många högar som jag aldrig "hann" med, hmm, prioritering! På något konstigt sätt så försvann mina högar under min sjukskrivning! Tack för det! 😌
(null)
Visst, erkänner! Helt klart så är det trevligt att komma ut och det är ljust. Bilden tagen klockan 16.15! Men det är ju molnfritt! 🤩 När jag gick hem så funderade jag på för- och nackdelar med att gå hem "tidigt":
Fördel: 
  • Ljust ute (melatonin = piggare)
  • Längre helg 😉
  • Slippa sena daganteckningar 
Nackdel: 
  • Mycket trafik ute (jobbigt att gå över vägen)
  • Kan bli trångt i omklädningsrummet (Ej coronasäkerhet)
När jag ändå hade denna tankegång så vände jag på det hela, "tidig" ankomst (i mina ögon):
Fördel: 
  • Mer flex 😆
Nackdel: 
  • Absolut trångt i omklädningsrummet (Ej coronasäkerhet)
  • Lång dag (då trolig utstämpling efter ordinarie tid)
  • Troligen mer morgontrafik (de flesta börjar/slutar vid 7-7.30)
  • TRÖTTARE!! 
Så vad är bäst egentligen?? För lilla mig?? 😃
(null)
Igår fick jag en hälsning från grannen, och det var verkligen synd, att hon inte gjorde mer och större hälsning för då hade jag haft rätt lite att skrapa!! 🤣 På grund av mycket is att skrapa och jäkligt kallt ute, -11 grader (enligt min termometer på andra våningen) så struntade jag i att åka och handla ikväll! Tänkte att det hade varit bättre att handla ikväll men.... för kallt! 🥶

Inser att detta blir ett långt inlägg! 😱

I och med en "tidig" hemgång, så hade jag mer kväll! 🥳 Hade ju tänkt träning men bilen var ju inte skrapad! 🤪 Då blev det byxrensning istället! 
(null)
Jag använder ETT par jeans hela tiden men har massor av byxor! Ikväll skedde det! Byxrensning! Är ju sekreterare och notisar finns i mitt liv, både jobb som fritid!! 🤣
Jag använder alltså 1 par hela tiden!! 😱
Slängt: 1 par (kunde slängt 1 par till).
Skänkt: 3 par (kunde skänkt minst 10 par till).
För små: Alldeles för många!!!!!!!!!!!
Användbara: 6 par. 
Snart: 3 par. 
(null)
Här ligger byxorna som jag absolut inte kommer i, ÄN!! De är många!! Ny rensning om några månader! 
(null)
Nu sedan jag har blivit friskare så har jag rensat mina garderober hela tiden, så nu ligger det cedarträ i mina garderober! 
(null)
Har köpt på mig en del påsar som jag ska hänga mellan galgarna! Hoppas på bra garderobslukt sedan! 😁
All denna garderobsrensning (en del kvar) skulle inte skett om jag hade varit frisk och bara jobbat på! Faktiskt så är min källare nu utan kläder! 😬😆

Kvällen avslutades med mycket tårar! Först Renées brygga med Sven Wollter, många tårar och sedan Talang, där det var mycket bra talanger, men tårarna föll när Sarah med flera i juryn grät! Jag också!! 😭😭 Måste ju säga, att årets jury är kanon. Edward är underbar, Sarah har sin musikkunskap! Skönt att slippa Alexander Bard, och den där människan som jag aldrig förstod vad hon sa! 😳

Nu ljög jag, kvällen avslutades med Pernilla Wahlgren med sin kock, "Yes chef", och det är en härlig serie där man som vanlig Svensson kan lära sig en hel del!😃





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: