”Det gick lite fort” - ”Jag känner mig inte redo” - och oärlighet! 😡😤

Fy fan alltså för oärliga falska män!!
Tyvärr, för en gångs skull så gjorde jag ingen skärmdump, för jag var på väg ut! Men den jäkeln var smart! När jag kom hem så var vår fyra dagars konversation borttagen och även vår matchning!!! 
Hur i helvete tänker män? Finns säkert kvinnor också som gör så här, men har ingen erfarenhet av det än! De är kanske ärligare? 🤷🏼‍♀️ 
Det är inte första gången som jag råkar ut för detta, så nu undrar jag om det finns vettiga män?? 
Ja, då menar jag främst på dejtingsiter! 

Sanningen kommer ju alltid fram så småningom, förr eller senare! 
(null)
Istället för att sitta och chatta och planera en dejt på söndag, så blev det ensamtid på balkongen med gott vin och goda chips! Ska inte säga, att jag är ledsen men visst lite deppig blir jag när jag inser att han bara spelade!!! Och LJÖG!!! 
Det har varit trevliga kvällar! 😏

I helgen satte jag mig med Tinderappen, vilket jag mycket sällan brukar göra, för det är så många konstiga personer där (i mitt tycke i alla fall). Sveper oftast åt vänster! 🤷🏼‍♀️
Det blev faktiskt match med några stycken och det skrevs några artiga meningar till alla! 
För hur börjar man en inbjudande konversation? 😏
Till min förvåning så börjades en riktig trevlig konversation med Pete från Växjö, 58 år. Hade många bilder på sin profil, och han såg riktigt trevlig ut! Och snygg! Så givetvis blev jag förvånad! Jag matchat med en snygg man!! 😳
Vi har alltså skrivit till varandra sedan i helgen, och det har varit om massor! Men nu är det bara stora frågetecken hos mig! Fanns det något som var sant?? Var det han på bilderna?? 
Hade god lust att lägga ut hans bild här på bloggen, men sen slog det mig, var det hans bilder??? 
Om vi hade träffats på dejt, som var hans förslag, så hade jag ju upptäckt det! 

Han var "ärlig" häromkvällen och sa, att han hette Peter, inte Pete. (Varför förföljs jag av Peter-män?? Tror det har funnits minst 6 stycken Peter i mitt liv.) 😩 
Att det hade blivit fel vid registreringen, och det gick inte att ändra!!! 
Déjà vu för mig, för en annan Peter hade också för fem - sex år sedan, haft det bekymret fast på Happy Pancake! 😣
Han gav mig typ samma svar när jag frågade om, varför han inte ändrade. Men då gällde det hans ålder, som ändå inte stämde i slutändan! Jag hittade då svaret på hitta.se efter några veckors umgänge, att han var ännu äldre än vad han sa! Han begrep inte problemet med att han hade ljugit om sin ålder rätt rejält! 
Samt att han sa att han hade långsemester fast han var utan jobb!! 

Tillbaka till veckans Peter! 
Denne Peter sa, att han hette Jarméus och var ursprungligen från Blekinge. Hade bott i Växjö sedan 1995! 
Jag googlade givetvis efter honom, men hittade ingen Peter Jarméus i Växjö! 
Däremot hittade jag en Peter Jarméus i Hägersten som var 64!! 

Idag upptäckte jag att jag hade bara en mörk bild på mig på min profil, och då tyckte jag att det var lite underligt att vilja träffa mig redan utan att veta hur jag ser ut! 
Förvisso ska inte utseendet spelar någon roll men ändå....
Och jag var nu lite "orolig" inför dejten på söndag, för det är ju trots allt snart fem år sedan jag dejtade! 
Så jag skrev två frågor till honom (jäkligt synd att jag missade skärmdumpa)! 
1. Att jag tyckte det var konstigt att han ville träffa mig, när han inte ens visste hur jag såg ut! 
2. Undrade varför jag bara hittade den äldre Peter Jarméus i Hägersten! 

Svar:
Han hette inte Jarméus!
Han var 64!
Han kände att han hade gått för fort fram!
(han hade varit gift två gånger och sambo en, som var narcissist)
Han kände sig inte REDO!!!!!
Sen kommer jag inte ihåg mer vad han skrev!!
😤😤😤
Men jag kommer ihåg vad jag svarade!! 
Det var många svordomar och många utropstecken!!!!! Att jag tyckte det var en jävligt dålig stil med att ljuga! 
Fan, varför tog jag mig inte tiden att skärmdumpa!! 🥺

Men varför gör de så här? Vad tjänar de på att vara oärliga? Sedan den där jäkla dåliga ursäkten: Jag är inte redo!!
Jag dejtade en kille (ej någon Peter faktiskt) sex gånger, och sedan så kände han sig inte REDO! 
Jag genomled ett telefonsamtal med en värmlänning (ingen Peter heller) i två timmar (där jag inte förstod hälften men jag förstod att han ville ha tillgång till alla mina vänner på facebook, alltså han ville veta vad vi skrev om), och vi skulle träffas dagen efter men då var han inte REDO!!

Jag har inte varit redo för att dejta sedan jag kom in i klimakteriet men nu har jag börjat känna mig ensam, eftersom så många är så jäkla kära! Men eftersom jag inte har varit redo så har jag inte heller chattat med män och planerat dejter! 

Så tack Pete eller Peter eller vad fan du heter! Du gav mig tillbaka misstron på män igen!! 
Jag slapp i alla fall köpa nya kläder till söndag och huvudbry om dejten! 
Tack för det i alla fall! 🙏🏻
Jag får fortsätta att sitta här på min balkong och vara avis på kärleksfulla par som går förbi! 😣🥲
Och Tinderappen ryker nu! 
Även Happy Pancake! 

Jag kommer aldrig mer lita på någon via en dejtingsite och chatt! För om man ljuger redan då, vad kommer då ske i förhållandet (om det nu blir något för de ljugande männen)!! 

SKÄRP ER MÄN!!! 

Oj, nu blev det visst match med en 38-årig kille, där jag av misstag lyckades trycka på något som det inte var tänkt!! 🙈🙊



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: