Ingen vilovecka precis… 😉

Håller precis på att avrunda min första semestervecka för det här året, och det har varit fullt ös hela tiden tycker jag! 

I måndags började jag med att tvätta, fler maskiner än vad jag brukar ha (har varit lite lat)! Sedan skulle jag lämna in bilen för tvätt och städning! ENORMT skitig inuti! Vet inte när den städades sist, och då försvann till stor del förra året på grund av Barres. Men de hade fullt, så jag fick en tid till morgondagen. Sedan var jag tvungen att shoppa lite! Kommer inte i mina sommarkläder 😩😩😩 och till min glädje så var det 30 % på Cassells samt att landstinget gav oss en sommarpresent på 750:- (presentkort Kalmar handelsstad)! 🙏🏻
(null)
Vida sommarbyxor med resår OCH fickor, vilket är viktigt! 
(null)
Enkel sommarklänning! 
(null)
Svalt skönt linne! 
(null)
En skön längre kjol med fickor givetvis, men inköpt på Maxi! 
Ja, allt svart men enkelt att kombinera med andra färger och förhoppningsvis ser man lite smalare ut! 🙈
(null)
Hittade även en skön jeansjacka på BikBok för endast 179:-!!! 🥳
(null)
Behövdes verkligen en ny för den gamla gick på övertid, och dessutom hade den "krympt"! 
(null)
Tyget på ryggen såg man nästan genom.. 😂
(null)
Hittade även denna underbara långklänning på Cassells, som ABSOLUT INTE var fin på den här fettklumpen!! 😖😵‍💫🙈 Så den fick tyvärr inte följa med hem! 
När min shopping var färdig, så var mina fötter också helt färdiga! 🥺😖 Tyade knappt gå till bilen! 
(null)
Därefter hade jag en bokad tid hos min kurator. Ja, jag går där på grund av min Barres-sjukdom då mitt psyke inte är som förr, och jag mår inte som jag vill, främst jobbmässigt! 🙁 Trots att det har gått ett år sedan jag insjuknade så har jag mycket att bearbeta! 😒
Men tiden ombokades på grund av Corona, så jag fick lite "egentid" hux flux. Samtidigt hade jag en tilltänkt dejt som ville träffas, fast vi bara hade chattat sedan söndagen. Hmm, själv var jag inte redo för personlig kontakt efter en dags chattande! 😤 Han fick ett erbjudande men det passade inte, så då blev det en spontan cykeltur ner till centrum för en glass med systeryster!
(null)
Glass från Johannas choklad men den blev ingen favorit hos mig! Har smakat godare! 
(null)
Tog mig sen en cykeltur utmed den nya strandpromenaden, vilket inte verkade vara för cyklar men det struntade jag i. Så istället för träning så blev det en lång cykeltur genom staden, vilket gav mig en sån skön frihetskänsla! Att kunna cykla igen! 🙏🏻 Givetvis cykelhjälm på! 

I tisdags så lämnades bilen in för städ och tvätt, en timme, 300:-! Absolut värt varenda krona! Jag var på Kalmar Biltvätt! 
(null)
De tar bara 99:- för handtvätt, i alla fall för min lilla bil. 
(null)
Sedan blev det cykling igen, till min gynläkare i centrum! Besöket gick bra och mitt blodtryck låg bra, trots cyklingen! 😁
På kvällen blev det träning! 💪🏻

I onsdags hade jag full lista att bocka av innan avfärd till Lund. Har alltid massa som måste göras innan en avfärd, ha-ha, skulle bara vara borta ett dygn, men jag skulle ha med min son hem då, så jag ville ha saker och ting i ordning och sedan var det ju midsommar också! 
(null)
Jag fick mig i alla fall en balkongfrukost, då det inte var soligt. Har ju alltid solen på min balkong från morgon till eftermiddagen, så det blir oftast för varmt. 
(null)
Mitt älskade hotell i Lund. Har bott där nu regelbundet under fem års tid, ja förutom förra året då, och det lär bli en eller två gånger till innan sonen flyttar från Lund.
(null)
Jag tränar alltid på hotellets gym, inte alltid två gånger som det blev nu. Både sent på kvällen och efter hotellfrukosten blev det träning. 45 minuters powerwalk på bandet med rätt bra hastighet för att vara obalanserade mig samt armstyrka på morgonen! 👏🏻👏🏻 Givetvis trodde jag att jag skulle få träningsvärk men inte det!! 😳
(null)
Älskar hotellfrukosten! 🥰
(null)
Jag tar sällan något ur minibaren men använder alltid vattenkokaren till kaffe på rummet, och den här gången kom den här tanken upp, att vattenkokaren är rätt snuskig för att folk brukar tvätta underkläder i den! 😱 I alla fall vad jag läst någonstans! 
(null)
Resan ner gick rätt okey, men hemresan blev skitjobbig, för jag hade ont i fötterna sammanlagt fyra -fem timmar. Min son sa att det berodde på överansträngning men det går jag inte med på! Mina powerwalks fungerade väldigt bra utan någon direkt smärta, så att jag faktiskt blev förvånad själv. Men så här är livet för mig nu! Ibland bra, ibland jobbigt! Hade rejäla ådror på mina fula fötter! 

I fredags, midsommarafton, så blev det besök hos systeryster på Öland. Tyvärr inte min mamma och inte heller yngste sonen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det var en trevlig midsommarafton med mycket mat och onyttigt, som vanligt 🤓

I går midsommardagen, så tränade jag, cyklade 1,5 mil på gymmet, det kändes gutt! Svettigt! 
Sedan blev det besök på Öland igen med mer mat och onyttigheter! 
(null)
Jag gjorde en enorm sallad på allt möjligt, och den varar några dagar in på min arbetsvecka. 
(null)
Sååå gott med grillat! Inte så ofta jag äter det. 
(null)
Min syster är en muggsamlare! 🤣

Idag, söndag, åkte äldste sonen hem till Lund, och jag styrde kosan till Flygsfors för att fota senaste tillskotten!  
(null)
Men direkt på morgonen lyssnade jag på Benjamins sommarprat, som var så känslosamt, så givetvis föll några tårar.. 😭😭  
Vilken fin kille han är och med sån begåvning! 🤩
(null)
Det började mullra i Kalmar på eftermiddagen och jag mötte rejält regnväder. Fick köra i 40 vid de värsta skurarna. Mycket trafik då alla skulle hem från Öland.
(null)
Det var sånt oväder så vi kunde inte ens prata när det var som värst!  Mysigt! 
(null)
Skälet till besöket! 😍😍
(null)
Fyra små sötingar och de är borttingade. Endast två veckor gamla nu. 
(null)
Efter regn kommer snigelfest! 🐌🐌🐌

Skulle ha tränat ikväll, men fem gånger den här veckan, så jag får nog vara nöjd! 😁
Jag har varit rätt trött om dagarna av någon konstig anledning, för jag har sovit bra om nätterna, faktiskt! Visst, det har blivit lite för sent, men har ändå sovit runt sju timmar med bra sömn! Nu är det arbetsvecka igen, inte min favoritvecka precis, men det är bara att kämpa på! 😵‍💫

Natti natti, från trötter med en intensiv vecka! 🥱🥱🥱





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: