När det kommer nära...

Det drabbar oss alla någon gång, ibland väntat och ibland oväntat! Men det är alltid lika jobbigt! 
(null)
Jag fortsatte min känslomässiga bana imorse, vilket jag blev överraskad av själv! Vaknade någorlunda pigg, och kände inte av någon deppighet men det räckte tydligen imorse med ett protokoll från veckans APT som gjorde att jag blev gråtmild! 

Blev verkligen förvånad själv över min känslighet, men det visar ju bara min suddiga gräns! Det var verkligen inget sorgligt som utlyste min gråt! 
😳🥺
Men sedan kom ett samtal som verkligen var deppigt, och detta följde mig resten av dagen! 
😢😢
Min mamma var på väg in till sjukhuset!
Vill inte lämna ut henne här, men med åldern så kommer sjukdomar, så är det bara! Jag har ju en "fördel" att jag jobbar på sjukhuset, men ibland är det en "nackdel" också, då jag kommer så inpå sjukdomen med mera!
Dagen blev orolig, innan jag visste något! Tyvärr är det ju den där jäkla Covid, så det är besöksförbud även för mig, trots att jag jobbar på sjukhuset! Men "tack" vare mammas minnessvikt, så fick jag komma in som anhörig! 🙏🏻
Hon hamnade till sist på "min" avdelning så jag kunde se till henne då och då! 
😤😤 
Jag blir så frusterad över att se vad åldern och sjukdomar gör med sina anhöriga, och jag gillar absolut inte ålderdomen! ☹️
Min mamma har en underbar läkare som ska ta sig an henne imorgon! 💕💕

När jag kom hem så visste jag direkt vad jag skulle göra! Ringa mina släktingar, och berätta om mamma! Det är förvisso inget akut men det är alltid trevligt att få besked telefonledes! 
(null)
😂🤣 Ja, syster har rätt! Jag avskyr att prata i telefon men med mina morbröder så är det alltid trevligt!  🥰 Saknar dem! 
Önskar bara att jag vågade ringa moster, men det är en annan historia! 😢
(null)
Som sagt, det tär på mig att vara känslomässig! Tog mig ett glas och slog mig ner på balkongen och njöt av värmen och fågelkvitter (vilken kväll), samtidigt som jag ringde runt till släkten! De hade många frågor om mig och min sjukdomstid och jag meddelade om mamma...
Det var mycket trevliga samtal trots anledningen. Och jag får dåligt samvete över att man inte håller kontakten med släkten! 😏

Jag tänker på kära mamma, som ligger på sjukhuset men hon är väl omhändertagen, och jag är där imorgon bitti! 🥰
 
Ibland funderar jag över det här med Gud etc, om han hade funnits, så hade väl inte oskyldiga människor drabbats av sjukdomar och elände??? 
Bara en tanke!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: