Domen blev….

Ledig fredag (för en vecka sedan) hade jag, vilket alltid är skönt, men jag gillade inte anledningen egentligen! 
Man vet ju aldrig domen, och hur dyrt det kommer att bli! 
(null)
Men jag kom nog lindrigt undan med enbart nya bromsskivor bak! Normalt slitage! 
(null)
Men sedan har den där lilla jäkla droppen dykt upp, och jag har aldrig koll på vad som gäller då! Så jag messar min privata mekaniker mätarställningen så får jag veta vad jag behöver inskaffa för servicen! 
Hmmm, den här gången kom han inte med ett billigt svar, men den här gången ska jag chansa och vänta till mars! 😤😣 
För jag behöver nya vinterdäck och nytt bilbatteri (vilket inte är så dyrt men ändå)! 
Men visst är det bra med en bil ändå?? 😆
(null)
Insåg fördelen att handla tidigt på dagen, då jag gjorde kap på Coop! 110:- för fläskkotletter, grillkorv, ankbröst och lammkött! Kort datum! Direkt in i frysen! Perfekt! 
(null)
Givetvis blev det träning, trots att jag fastnade i en ny bok, Vinterland. Som utspelar sig i Danmark med terrordåd och mord. Blir recension när den är utläst (kommer snabbt bli utläst)! 
Träningen bestod av 45 minuters cykling, men det var nog det värsta som jag har haft på länge! Fy fasen vad tungt det var. Ville sluta efter 20 minuter! 😤😫 Men jag bet ihop! Envis som synden ju! 
(null)
SKÄMS!!! 
Alltså jag avskyr att putsa fönster, och jag har tappat räkningen på hur många gånger som jag har skickat förfrågan till olika företag (tänkte använda RUT), men antingen har jag inte fått något svar eller så har jag tyckt att det har varit en onödig utgift (vilket det egentligen är, då jag är en självgående person nu för tiden i alla fall) 🤣 Så det har alltså slutat med att, nä jäklar, detta måste jag fixa själv!! 
Hmmm, vet inte det!! 
I alla fall så blev det värsta fönstret putsat på min lediga fredag, för det hade börjat bli små spindelbarn inne i fönstret!!!! 😳😱
Detta har jag aldrig lyckats med! Det är endast köksfönstret som är drabbat! 
Sovrumsfönstret är drabbat av fiskmåseskit! Som jag inte kan få bort själv! 🥺
(null)
Lärde mig även att inte köpa för billiga ägg, för dessa var så små (lika små som foten på min mugg) och så jäkla tunt skal, så de går inte att äta som jag brukar! 
Brukar få ägg via familjen men ibland behöver jag köpa, vilket fallet är nu! 

Ja, detta var min lediga fredag som jag lyckades fylla ut! 😝
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: