Caia parfym och lyckligt mående....

Ja, jag unnar mig men jag jobbar också extra rätt ofta för att kunna unna mig! Häromdagen så hämtade jag ett paket och det innehöll tre parfymer från Caia. Jag har aldrig köpt parfym från Caia tidigare, och jag har fått höra att man måste testa innan man köper. Men jag blir alldeles illamående och konstig av att gå in i en parfymbutik av alla dofter, så jag pallar inte att gå in för att prova. Sedan kan man inte prova Caias parfymer i butiker. Så då får man köpa grisen i säcken helt enkelt. 
 Flaskorna är rätt fina, och jag ska prova någon av dessa nu i helgen. Detta var ett extra erbjudande att köpa alla tre i en förpackning som troligen inte finns just nu. Fråga mig inte vad jag betalade! 
I tisdags så hade jag en mycket bra dag, då jag fick trevliga ord till mig av en patient, som jag tidigare har stått på fel fot innan, och nu känns vi som bra vänner faktiskt. Trots åldern 80+. Vi har trevliga pratstunder när hon kommer (kan det bero på att hennes man inte längre är med henne?) Sedan gjorde jag bara ett jobb som jag fick via 1177, och på eftermiddagen så kom personen ifråga och gav mig ett paket och fina ord för det som jag hade gjort. 
Visst är det underbart när människor säger trevliga saker till varandra och det behöver inte vara särskilt mycket egentligen.  
När jag säger något fint, så har det oftast kommit direkt ur hjärtat och helt ärligt, vilket känns ännu bättre, att det inte är något som man bara "hittar på" för att vara snäll. Jag mår rätt så bra av det själv av att ge en enkel komplimang! 
 Jag har en gammal adventsljusstake och nu i dyra eltider, så tänkte jag byta ut till elsparande lampor som ledlampor, och jag hittade ledlampor på Maxi och blev så glad. Men säg den glädjen som varar! Efter några timmar efter att jag hade bytt ut mina gamla lampor i den gamla ljusstaken, så var de släckta! Jag blev lite konfunderad, hmm. Hade jag släckt ljusstaken nu på sena kvällskvisten? Det gick inte att tända dem. Men när jag provade igen efter en stund, så tändes dem, men de var släckta rätt snabbt igen. Jag insåg att de funkade inte på en gammal ljusstake, och min är nog 18 - 20 år gammal, så det är nog dags att slänga den! 
Åkte till ÖB och hittade dessa två för halva priset1 Rätt nöjd! 
Ja, jag vet att jag har ledlampor liggandes på fönsterhyllan... 🙂 
I onsdags så körde jag ett gym cirkel pass och det var med härliga Susanne Engström! Hon är helt underbar som instruktör. Hon är glad, levande, peppande och full av livsglädje. Jag har känt Susanne sedan vi var barn, och lekte ihop (kanske fel ord, då hon är fem år äldre än mig) i Örsjö när min pappa var där och träffade hennes pappa. Det var en ny tjej i onsdags och när jag frågade vad hon tyckte om passet, så sa hon, att det syntes att Susanna gillade vad hon gjorde, och ja, det gör hon! 🤡 
Jag går på en kurs, som jag inte vill ange vad för slags kurs just nu, men i torsdags så hade vi lite julfika med oss. Vi har en värdelös ledare för den här kursen, men jag lär mig mycket av mina kurskamrater, och det har varit värt det att gå kvar kursen men om mina kurskamrater inte hade gett mig något, så hade jag hoppat av direkt. 
Samma kväll så hämtade jag hem fem böcker från biblan! Jag har tre böcker innan hemma från biblan, och nu är frågan: När ska jag hinna läsa ut alla??? Jag har ju fått lite mer att göra på min fritid sedan jag svepte åt höger, ja, så länge det varar! Nu måste jag läsa Johanna Mo, för hennes bok har jag haft hemma några gånger men inte hunnit läsa! 
Efter kursen så åkte jag hem till min dejt, och vi hade det mycket trevligt. Jag ville verkligen inte åka hem, ut i kylan och vara själv. Det var så mysigt att ligga där i soffan och känna någon annans närhet, vilket jag inte har känt för ofta. 
Men när jag kom hem, så insåg jag att jag hade lite att göra, då min drickyoggi hade på något sätt läckt i min väska, så det blev bara att börja rengöra alla konstiga saker som jag hade i väskan och väskans insida! Inte optimalt när klockan är halv tolv en torsdagkväll! Men jag hade haft en mycket mysig kväll i en soffa någonstans här i stan! 😌
Ikväll checkade jag ut med bra humör, ja, det gör jag oftast, men ikväll ännu mer! Jag brukar inte vara ledig så här länge, men mina kollegor bestämde att jag skulle ta ledigt den här veckan, eftersom jag alltid har beslutsångest! 🤣
Ja, jag kommer att jobba extra i helgen, men sedan kommer jag att vara ledig tills det är dags att ställa klockan 27/12! 😍
Ikväll när jag kom hem från jobbet, så kände jag att mitt hem var i kaos, och det är kanske inte så konstigt, eftersom jag alltid har uppbokade saker att göra nästintill varje dag! Det finns ju så mycket annat som tar min tid i anspråk nu (tacksam för allt).
Jag kände mig som en äggasjuk höna hela kvällen då jag "sprang" runt i lägenheten mellan olika saker, utan att avsluta varje sak, och påbörjade nya saker hela tiden! Bytte lite ljus, packade upp någon väska, drack lite vin, plockade lite ren tvätt, skrapade mina adventskalendrar (ja, förutom mina fyra kalendrar, så har jag två skrapkalendrar), slängde lite vissna rosor, messade lite med bästa vän och 😍(ja, jag börjar nog känna lite, men vet med mig, att det kan ändras väldigt snabbt), drack lite vin, bytte spellista från julsånger till min favoritlista (herregud, det är ju fredag, inte julafton), fotade lite till bloggen, skrev julkort, rensade lite plagg ur garderoben, öppnade posten och hux flux så fick jag se att ljuslådan var öppen! Ja, jag var inte färdig med det första som jag påbörjade! 
Så här kan det bli, när man är överspänd och är i full aktivitet i min planering den närmaste veckan! 
Men nu har jag suttit i soffan med ett glas vin och kollat på lite oavslutade serier några timmar, och jag mår bra, men börjar bli trött. Och jag har någon i mina tankar....  😚
Här kommer nu sammanfattande bilder över vad jag har fått i mina kalendrar från 7/12  - 12/12. Jag älskar Caias produkter och Lykos produkter, men nästa år kommer jag troligen inte ha Yves Rocher som kalender, för jag är lite trött på de små förpackningarna. Visst så är det vad man är redo att betala givetvis! Sedan så börjar jag bli lite trött på Vinotekets adventskalender, för det är ju "samma" flaska varje dag! 
Jag ger er en härlig rolig bild så här på sena natten! 
 
Som ni förstår, så har jag träffat någon som ger mig mycket glädje. Men jag har så mycket förstånd, att jag vet att det kan ändras väldigt snabbt. Han kan ändra sig. Jag kan ändra mig. Men nu har det gått tre veckor, och jag känner inget negativt än, vilket mina närmaste vet att jag brukar känna under den närmaste tiden i början av en relation! Jag är väldigt förvånad själv över att jag inte har känt något negativt än! Jag som avskyr prata i telefon, svarar alltid med glatt leende när han ringer, och det tar lång tid innan vi avslutar! Det måste vara något som är fel helt enkelt?! 😝Vi har messat och pratat med varandra sedan vi matchade med varandra 24/11. Han är ödmjuk och lyhörd. Han är inte särskilt ego, utan är väldigt mån över att jag får prata färdigt, och väldigt ofta när jag har blivit avbruten, så kommer han ihåg vad jag sa (vilket inte ens jag gör). 
 
Men som sagt, jag har beredd på att det kan sluta här, imorgon eller någon annan dag, för när det gäller dejtandet, så vet jag av erfarenhet att man vet aldrig vad som sker. Jag är bara glad att jag får njuta av den här tiden nu, och givetvis hoppas att den blir längre... 
 
Nu säger jag god natt. En ny lång dag imorgon, men jag får sova ut i alla fall...
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: