Jag saknar dig pappa...

I onsdags kväll så sprang jag mitt andra löppass på tre dagar, vilket är ovanligt för att vara mig! Eller att springa är väl en överdrift, lunka är rätt ord men det går framåt! Knäna är alltid lite tjuriga, ibland mer och ibland mindre, men det har funkat bra nu några gånger! Jag älskar att "lunka" på löpbandet, där jag kan hålla i mig om balansen går överstyr! I morgon är nästa pass inbokat, tredje på sex dagar!! Dessutom klockan 9 en lördag!! Hur tänker jag? Men det ska göras! Bara att ställa klockan på 7.45! 😯
Har sagt hela december att jag ska baka lussekatter men har skjutit upp det flera gånger av dåliga skäl, men till sist så! Brukar baka dessa några gånger under december men min tid räcker inte till! Fattar inte det! VET! Jag måste prioritera! Men jag anser väl inte bakning vara min största prioritet när jag är ledig! 😏
Som tradition så blir det en påse till min dataman våningen över, och till den gamle mannen som bor en bit bort! 
Det var väldigt tråkigt väder i går, det var grått hela dagen. Så visst, det hade varit bra med lite snö, men jag föredrar nog det här gråa vädret trots allt! 
Efter mitt bakande, så var jag rätt mör, då jag hade ätit väldigt dåligt. Slängde ihop en omelett med mozzarella, tomater och basilika. Bra att ta vad man har i kylen... planerade att göra min favoritpasta senare på kvällen... men...
...jag fick oväntat besök av bästa vännen, vilket gladde mig mycket! Gillar spontana besök (vilket är väldigt sällan folk gör, tyvärr). Hon kände nog doften av nybakade lussekatter 😃
Vi satt och snackade goja om allt och ingenting, drack lite vin och åt lussekatter. Kollade på Bonde söker fru. Hade en mycket trevlig kväll och jag älskade henne för att hon kom, för jag gillar när vänner dyker upp spontant, och vänner ska kunna dyka upp spontant! 😘
Senare på kvällen så hade jag en liten stund för mig själv då jag mindes kvällen för ett år sedan, då jag satt hos min pappa med min hand i hans, och pratade med honom om en massa saker som jag skulle vilja ha frågat honom om innan det blev för sent. Han kunde inte svara för han var medvetslös, men jag hoppas att han hörde mig! Till sist så tog han sina sista andetag, och jag blev helt tokig, med full skyddsklädsel, då han hade fått Covid inneliggande på en avdelning!! Jag blev arg och förtvivlad och skrek åt honom att han fick inte sluta andas, han skulle leva ett tag till! 😭😭 Det var en hemsk stund, men jag är så tacksam för att jag gick dit den kvällen!. Jag var så tveksam, och jag gick till träningen men kände att jag kommer att ångra mig om jag inte gjorde det, så oerhört glad över att jag gjorde, även om jag blev förtvivlad över att han dog! 
Jag på köksbordet ätandes ur lingonsyltburken medans pappa blänger på mig! 😊Jag fick ingen uppväxt med pappa av olika anledningar som jag inte ger mig in på nu och som jag inte har något svar på, tyvärr! Men på senare år så fick vi en bra kontakt, och jag märkte av att han brydde sig oerhört mycket om mig! Jag älskar honom för detta! 😍
I onsdags så upptäckte jag att jag inte skulle besikta bilen i januari/februari utan senast 31/12! Men det var inga problem att få en besiktningstid. Jag skulle bara tömma bilen på skräp innan (som jag hade glömt bort, och kom på nu imorse)! Sedan ville jag givetvis att bilen skulle ha varit nytvättad, men det var lång kö på Preem! Men de var vana på bilbesiktningen, att alla bilar var skitiga så det var lugnt. 😉 Jag fick en godkänd besiktning med några "bra att veta". Men något som jag inte visste, var att besiktningsmannen fick inte skriva på besiktningsprotokollet det tillägget som han hade sagt till mig muntligt, och varför vet jag inte egentligen! Så han gav mig en notislapp och jag fick skriva ner det själv! 😯 Jag hade dessutom glömt bort att lägga in i bilen varningstriangeln som alltid ska ligga där vid besiktningen, men det förvarnade jag honom om att jag hade glömt bort och att den låg i min källare! 😒Måste komma ihåg att lägga in den i bilen nästa gång, våren 2024! 
Jag hade planerat att bjuda den gamle mannen på julmat nu i dagarna, men ibland så kommer livet emellan, så jag fick äta den själv här hemma och sedan gick jag hem med maten till honom, så får han äta när han känner att han är pigg nog att äta! Jag hade beställt julmatkassen från Maxi för 149:-/person, och visst det är kanske lite dyrt, men det var en generös gest från min sida! Men det var mycket "varm" mat! Jag blev mätt i alla fall! Ärligt talat, så var det inte så supergott, eller så berodde det på min situation. Det blev ju inte min planering! Men nu har jag provat i alla fall det här sättet! 🙃
Min son efterfrågade vädret här från kusten, och just då så var det faktiskt sol, men det var en kort stund tyvärr! Gud vad man längtar efter solen och våren! Jag är så kluven till vintervädret! Antingen vinter och snö eller så funkar det med regn och rusk! Jag är tydligen en allätare gällande vädret också! 😛
Jag har alltid skickat julkort men som sagt, det har blivit dyrare och vi yngre bryr oss inte på samma sätt som våra äldre, men jag gillar nog att få julkort alternativt födelsekort (vilket blir sämre och sämre via de sociala medierna). Jag skickar än idag till de äldre i min närhet, men jag märker att jag får sms tillbaka från några av de äldre, ha-ha, så jag ska kanske sluta med att skicka julkort??? 
Idag fick jag ett sms från min morbror Ingvar i Göteborg, och han har alltid hållit på med gamla bilder från min släkt, vilket jag älskar (tyvärr så blir det väl ingen efterträdare hos oss barn) så släkten försvinner iväg... ärligt talat, så är det väldigt sorgligt! 
En sak är säker i alla fall, i sommar så måste jag ta mig till Göteborg och hälsa på min morbror Ingvar, ja även min morbror Bengt (skulle ha gjorts i somras men semestern räckte inte till tyvärr. och tänk förr, så "satt" jag hemma i min lägenhet hela semestern) 😟 och då ska jag ha med mig massa USB för att kunna spara ner bilder som han har hemma hos sig! För att kunna bevara släktminnen! 
Tillbaka till kortet! 
Jag blev så glad för detta kort, och jag blev så rörd! Tårfylld, och saknaden från min mormor främst! Jag minns min morfar, trots att det är många år sedan, jag var 13 när han dog. Men mormor stod mig nära, och jag gick alltid hem till henne när jag slutade tidigt på gymnasiet och åt snabbmakaroner med socker på, ingen ketchup. Bara strösocker på! 😉 Hon bodde i Paradiset i Nybro, så det var nära för mig att gå från skolan till henne. Jag minns än idag när hon dog. Hon kände av sin kärlkramp, men hon hade aldrig klagat över sina besvär. Jag var hemma hos henne (om jag inte minns helt fel) men hon var dålig och ambulansen fick hämta henne. Hon kom till HIA (min nuvarande arbetsplats) och jag minns, att hon var vid gott mod, och bad oss att ta med hennes stickning in till sjukhuset nästa gång vi kom dit och sköta om hennes blommor! Vi kom hem till Flygsfors och snart därpå så ringde de från HIA i Kalmar och sa att hon hade avlidit i en hjärtinfarkt! 😭😭Min kära mormor hade dött! Hon fick vara med om min student, men gudskelov så slapp hon vara med om de eländen som jag har varit med om i mitt vuxna liv! 
Nu helt plötsligt så kommer jag ihåg något som jag köpte för hennes gåva till min student, som har försvunnit via mina separationer, tyvärr!!! 
 
Ikväll har jag förberett så mycket jag kan av det lilla som jag ska ta med mig till syrran. Jag trodde väl att jag skulle få sällskap ikväll men så blev det inte. Man kan inte styra över allt! 😌 I morgon ska vi träna ett löppass klockan 9.40, vilket är utanför min comportzon men det går gå! 
Mitt viktigaste tips för kvällen, är att om ni stoppar in något i kylen som ska kylas! SÄTT ALARM!!!! 
Jag la in en dryck som skulle vara kall, och jag trodde att jag skulle komma ihåg det här hemma i min lägenhet!!!!! Detta är INTE första gången för mig i år!!
När jag precis skulle sluta med detta inlägget, så hörde jag ett "poff" någonstans i lägenheten, och om jag hade sovit, så hade jag inte hört det alls! Och vad hittade jag? Och vad kom jag ihåg???? Jo, att jag hade lagt in denna dryck tidigare i sen eftermiddag i frysen, för att den skulle vara kall!!!!
 
Jag hade tappat denna dryck helt!! 😵
 
Nu ska jag dra täcket över huvudet för att sova! Imorgon träningspass! Men det blir inte förrän vid klockan nio! Sedan julafton med familjen! 

Ett annat tips är, att istället för att fråga mina närmaste om min dejting, är det inte bättre att fråga mig direkt!  😊 Eller hur?? Då får ni ju rätt svar??? 
 
GOD NATT! SOV GOTT! 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: