Jag svepte åt höger….

Alltså jag trivs rätt bra med livet just nu, vilket känns jäkligt skönt, för jag har haft mina tråkiga år. Är fullt sysselsatt hela tiden, faktiskt lite för mycket ibland känner jag, så helgen som gick så fick jag inse att jag inte kunde trycka in några extratimmar med helgjobb, jag hade ju alldeles för mycket trevligheter inbokade. 😊 Vilket kändes bra nu i efterhand!
För två veckor sedan var det dags för vinlotteriet, och givetvis hoppades jag på vinst, men som sagt, vi är ju fler som vill vinna, ha-ha. Så ingen vinst för min del, men 8 flaskor på två träffar är ju inte fy skam! 
Min flaska som en vänlig själ vann. 
Gillar ni feelgood? Där man sitter med ett leende nästan hela filmen? Då är denna filmen den rätta att se. Mrs Harris goes to Paris. Så underbar film. Jag såg den på tisdagen, och jag hade kunnat se den igen till helgen, för jag älskade den. Så charmig! BRA FILMTIPS!
Serien Bonusfamiljen gillade jag i början men i de sista säsongerna så har jag blivit rätt trött på allt tjafs, bråk och gnäll, men jag ville givetvis se filmen. Och ja, den var väl över förväntan, men nu så får det väl vara sluttjafsat?  
Förra veckan gick jag på dagbio ihop med en massa seniorer, ha-ha, en av de få tillfällena som jag känner mig väldigt ung, även om jag inte känner mig så gammal som jag är. Denna film Rose var helt fantastisk. En dansk succéfilm med Sofie Gråbøl, och hon gör denna roll så otroligt bra. Hon är en kvinna som efter en kärlekshistoria i Paris blev sviken av vad hon trodde var mannen i hennes liv, så hon blev sinnesjuk och fick schizofreni. Hon får följa med sin syster på hennes bröllopsresa till Paris för att uppleva staden igen, och de åker på en bussresa ihop med en massa andra människor. Den är rolig, känslosam och lite deppig för det är ju en väldigt tråkig sjukdom hon lider av. Hon måste bli nominerad för bästa huvudroll för den här filmen! Den var suveränt bra! BRA FILMTIPS!
De som följer mig på Instagram får se dagligen när jag öppnar mina FYRA julkalendrar, ha-ha, ja jag gick bananas i år med julkalendrar. Jag har från Caia, Yves Rocher, Lyko och Vinoteket, där jag redan nu faktiskt känner att det troligen inte blir någon ny nästa år, för där blir det ju aldrig någon överraskning. Det är ju alltid bubbel...🤣 Fördelen är att det är små flaskor som ger ett glas, så om man är sugen på bara ett glas, så är det ju perfekt. 
Detta på bilderna är vad jag har fått de första sex dagarna och det mesta är jag väldigt nöjd med! Yves Rocher hänger kanske lite löst nästa år, för det är mest små förpackningar, vilket är bra i och för sig, för då kan man prova nya produkter, men det är ju roligare med förpackningar i normal storlek, vilket det mesta är från Caia och Lyko. 
Jag brukar få fråga om jag använder allt, och ja, det mesta, älskar ansiktsmasker och att prova nya saker. Sedan kan man ju ibland få till exempel röda läppstift som inte riktigt är min stil, men då får jag ge bort de sakerna som inte passar mig. Finns väl alltid någon som vill ha... 
Ja, som sagt, jag svepte åt höger för några veckor sedan, och sedan dess räcker inte tiden till, ha-ha. Tänk att jag har haft i stort sett tio år med egentid, och nu plötsligt så räcker inte tiden till, men det är rätt trevligt ändå 😊 
Efter en dejtingperiod så brukar jag oftast ta avstånd från dejtandet, och nu har det avståndet varat sedan i somras, då det blev en flopp, så det var väl dags igen. Men jag brukar oftast svepa åt vänster, för det är ju bara en massa knäppgökar där. Nu har jag i alla fall träffat på en trevlig man, som jag har så roligt med. Vi får se vart det leder, för det är bara på dejtingnivån än så länge, men vi har daglig kontakt vilket är trevligt. Ärligt talat, så har jag inte hittat några fel på honom, ÄN! Ha-ha. Jag är känd för att hitta "fel" rätt så snabbt på de män som jag dejtar. Vet att jag också har fel (men har svårt att erkänna dem) 😝
Men som sagt, vi får se vart det leder, men han får mig att skratta (ännu mer än vad jag gör nu för tiden), och jag trivs med honom och han är verkligen en snäll människa och väldigt lyhörd. Ingen som är ego och bara prata om sig själv och sina intressen. 
Var i lördags på Pernilla Wahlgrens show (för fjärde gången av båda showerna). Alltså, de är suveräna på scenen. Ja, med risk för att vara tjatig, men jag skrattade nog mer än vad jag gjort innan på showerna, så det var nog tack vare Linus Wahlgren. Han är ju inte helt fel! 😍
Innan tog jag och kompisen ett glas bubbel på en trevlig liten pub här i stan. Vi träffas inte så ofta men alltid lika trevligt när vi ses. Jag är så tacksam för att jag har vänner här i stan, som man kan träffa lite då och då, även om det går långt mellan gångerna. 
I söndags åkte jag och ena sonen till min syster i Påskskallavik på ett litet kalas och blev givetvis serverad mycket gott. Hon är otrolig på att laga och baka (ja, det gäller även min andra syster och de har absolut inga gemensamma gener)
Det firades en 11-åring och en äldre dam, därav den annorlunda kombinationen på tårtan. 😉
Ja, som sagt, det var en intensiv helg, och jag var glad över att jag tog beslutet att inte tränga in några extrajobbstimmar på sjukhuset. Jag behövde ha den här återhämtningen. Men det kommer ju fler helger.... 
 
SÅ NÖJD MED MIN HELG! 😊
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: