Julafton med träning, god mat och spel!

Började julaftonsmorgon med ett löppass klockan 9, nej, nu ljög jag, men vi var där klockan 9. Jag trodde aldrig, att jag skulle gå upp en ledig morgon och åka och träna, och ja, det trodde inte A heller. Men vem är jag som inte kan överraska? 😜
 Givetvis en av de få dagarna med is på bilen och kyligt. Men min frukost blev en caffe latte från Starbucks. (Fick den här i min Smakbox). Det var en fin julaftonsmorgon med sol!
Detta löppasset gick fruktansvärt bra med tanke på förutsättningarna... 
Vi tog vår julfrukost efteråt på gymmet! Det kändes bra att börja julafton så här! 
Sedan for jag över bron.... 
Vårt julbord i Färjestaden hos systeryster! Som många andras.... 
 Jag gjorde en ny rätt med brysselkål, parmesanost, vitlök, gul lök. Jag tyckte att det var rätt gott, men andra tyckte att brysselkålen skulle blancherats längre! Men gott med tuggmotstånd! 😉
Syrran hade fått tag på rökt ål, gud så gott. Det var länge sedan jag åt det. 
 Givetvis så blev den obligatoriska legymsalladen min favorit
Revben som syrran hade fått helt gudomliga och som släppte så lätt från benen. 
 Enbart Janssons frestelse fungerar inte hos oss, utan det måste vara en vanlig potatisgratäng också! Jag själv älskar syrrans Janssons frestelse! 
 Jag som älskar ägg, tio på fem dagar alltid! Men här tog jag inget alls.. ja, jag vet, helt ointressant! 😆
Julskinkan är absolut tvunget att äta! 
 Ostbricka hör ju till...
Syrran bjöd på en juldrink med skumtomtar i.  
Lite av syrrans godisfat. Det har gått ner i antal de senaste åren, vilket är bra för mig...  
 Tyvärr så smakade jag inte dessa, för de verkade vara väldigt goda, men man blir ju så mätt av all mat! 💩
 Mina favoriter. Smulkarameller och fudge! 😍 Jag måste nog ändå ge mig pluspoäng, då jag åt inte alls lika mycket godis som jag brukar göra vid jul! 
 En liten busig kisse är nytillskottet hos syrran! 
 Hen hängde med på axeln och hon skötte sig bra där! 
Satt på axeln när jag skulle äta också... 
 Vi körde julklappsspelet även i år, men vi hade fler paket än vad vi skulle ha haft. Ett roligt spel och skönt att slippa att tänka på att köpa en massa julklappar! 
Hos syrran finns massor av spel, och det var länge sedan vi satt där och spelade. Vi provade ett nytt spel som heter Sequence. Baserat på Harry Potter-karaktärer... 
Därefter blev det givetvis Uno, som drog ut på tiden, för vi ska alltid spela till 500 poäng. Min son P blev en klar vinnare till sist! 
 Morgonen därpå så förstod jag hur lugnt och skönt jag har det här hemma som ensamboende och utan djur! 🤣 Här hemma får jag i alla fall läsa tidningen ifred.... 
 
Det var ett trevligt dygn hos syster och julfirande, och när jag kom hem på söndagen så var det vila på eftermiddagen inför trevligheter på juldagskvällen med vänner... 
 
Skönt att inte ha någon julstress i år!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: