Skrek min ålder rakt ut...

Nu utan att skryta, så brukar jag få höra att jag ser yngre ut än vad jag är, ja om man bortser från dubbelhakan som jag har hängandes under hakan och den skulle jag verkligen vilja ha bort! Men övervikten måste ju hamna någonstans, så enkelt är det... min övervikt har fördelat sig mellan dubbelhakan och magen! 🙁😤
Nu ikväll så såg jag Jill Johnson på tv, och gud vad rynkig hon har blivit och hon är 8 år yngre än mig! 😌 Men hon är en oerhört duktig sångerska. 😉
Men nu i lördags så fick en sån här komplimang mig till att börja skänka pengar till Unicef! Blev hejdad av en trevlig ung kille, och han frågade om alla barn skulle få rätt till att gå i skolan, och givetvis ja, svarade jag. Sedan så blev det en konversation utanför Maxi, precis vid ingången. Av någon anledning så frågade han om min ålder, och när jag sa den, så bara skrek han siffrorna rakt ut och rätt högt, där alla människor gick omkring!!! 😱
Han kunde inte tro att jag var så gammal, och då smälte jag givetvis, och efter en liten konversation så är jag nu givare till Unicef, 150:- i månaden! 
Det här tricket spelar han säkert ut till alla kvinnorna förstås, men jag vet ju, att jag inte ser ut som XX år. (lite skryt ja... )
Jag hittade den här dejtingannonsen på Facebook dejting, och jag blev så jäkla störd på hans sista mening!! Visst, jag har också lite önskemål i mina dejtingannonser, men då skriver jag ju att önskvärt är om hen tränar. 
I går kväll så hade jag myskväll med....... 😉😍
Det var så trevligt hela kvällen, bara lugnt och skönt och mycket prat och skratt. 
Lite ost- och chark framåt natten... 
Jag var så tacksam för den här kvällen och för att jag har ändrat mig från förr. Innan min sjukdom, så ville jag knappt ta hem folk, eller dejta (jo en period tills jag kom i klimakteriet) men efter mitt tillfrisknande (menar inte klimakteriet) har jag tänkt om, och uppskatta alla som jag är vän med och alla andra.... (de flesta i alla fall). 😇
Jag älskar mina vänner, och jag älskar mitt liv nu, och ja gällande min dejt, så säger jag inget just nu. 😜
Sedan så är jag nu inställd på att säga ja, istället för nej, som jag lätt gjorde förr. Men visst, jag säger inte ja till allting, men mycket! 🙃
Livet är rätt bra nu.... 
Jag måste bli bättre på att ge recensioner på saker som jag provar, och den här masken köpte jag i Ullared, och gud vad mycket härligt serum som fanns i den här masken. Sheet mask ska ju inte vara i närheten av torrhet, utan de ska ju flöda av serum, vilket denna gjorde. Jag la den här masken i morse, och nu ikväll när jag känner på min hy, så är den mycket len och "fuktig" efter en lång dag! Jag älskar ansiktsmasker av alla de slag, men sheet mask är nog bäst. Men jag gillar masker som man får dra av och det nästan gör ont när man drar av den. 
Den här masken fick jag i adventskalendern från Yves Rocher, och den var riktigt härlig att tvätta av, då det blev ett härligt skum när jag sköljde av den i duschen. Min hy var alldeles len som en barnarumpa efteråt, så pass att jag inte ens tog min nattkräm. 
Här är de produkterna som jag har fått i Caias julkalender från 13 - 18/12. Två sheet mask, mascara, ögonskugga, ögonkräm och en pensel.
Dessa produkterna kom i Lykos julkalender. Ytterligare en ögonkräm, ansiktsmist, kroppsscrub, ett väldigt skönt läppstift (kommer nog köpa läppstift från Lyko i fortsättningen, men jag har ett lager först som måste användas), en fin ögonskuggepalett och en roller till ansiktet. Och vad gör en roller för ansiktet???
Det ska bli spännande att prova den här. Jag har tittat på en sådan men inte kommit till skott och köpt någon, och nu fick jag en! Perfekt med julkalendrar! 😊 Man rekommenderar att den ska läggas i kylen för bästa resultat men jag känner nu när jag testar den, att den är rätt kall även om den inte har legat i kylen. Men nu har den förflyttats till kylskåpet, så imorgon får jag testa den riktigt kall! 
Dessa små miniprodukter fick jag i Yves Rocher, och de är ju bra att ha med sig på resan, och att man får prova på innan man hittar någon favorit, men inför nästa år så hänger den kalendern löst. Jag är absolut nöjd med produkterna, men jag måste göra en prioritet inför nästa jul. Så då ligger Caia och Lyko i topp! 
När det gäller de mindre bubbelflaskorna, ja, de är trevliga men den kalendern ger mig ingen överraskning. I så fall så skulle jag köpa den andra varianten, där det är blandat rött och vitt vin. Vi får se om ett år vad jag har då... Men då har jag inte Yves Rocher. Trots att jag hittade en favoritmascara förra året. 
Ha-ha, gud vad jag skrattade när jag fick svar på min grattishälsning! Hen önskade mig en bra natt! Men jag blev ändå rörd då jag vet hur hen är! 🤗 Hen blev verkligen glad över att jag skickade ett mess med ett grattis! 
 
Idag så har jag haft en lugn morgon, hade en fikaträff här hemma, och sedan gick jag till jobbet och jobbade några timmar. Var rätt trött i kväll, och jag låg och slappade i soffan den största delen av kvällen. Givetvis så blev det ett telefonsamtal ikväll från 😍 och vi pratade i två timmar! Kan inte fatta att jag pratar i flera timmar utan pust och stön. I somras så hade jag många telefonsamtal med en dejt, men där var det mest från en sida. Ja, ärligt talat, finns det något tråkigare än att prata med någon som är så egotrippad och inte fråga hur den andre har haft det eller mår??? 
Hela livet består av att ge och ta! 
Det är sån stor skillnad från dejten i somras till dejten nu. Nuvarande dejt kommer ihåg vad jag berättar, han låter mig berätta och han lägger det på minnet. 
Det är en tvåvägskommunikation helt enkelt! 🤗
 
Jag har haft en bra helg med ensamkväll, umgänge, jobb (tyvärr ingen träning men den tar jag i veckan) och trevligt telefonsamtal. Imorgon ledig, och ledig ända till 27/12. Så jäkla gutt! 
Tänk att jag som jobbar extra varje helg säger så, men jag får ju vakna utan någon jäkla väckarklocka!
Jag vill avsluta med ett bra råd, som jag tyvärr själv har svårt att lyssna till! 
 
Trots att jag anser mig vara rätt stabil, så kan jag börja övertänka och ser allt i andra synvinklar, vilket visar sig vara helt fel i slutändan! 
 
Så övertänk INTE! Låt det bli som det blir... 
Så sparar du den energin till något annat! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: