Lite boktips….eller många kanske.. 🤨

Nu har jag kommit in i ett flow där jag har läst många böcker, och tänkte nu ge er några tips! 
(null)
Här är mitt bästa tips för tillfället! 
Detta är min femte bok, som jag har läst av Simona Ahrnstedt, och jag kommer aldrig sluta läsa hennes böcker! 
De är lättlästa, så svåra att lägga ifrån sig! 😍 Hon har lagom antal karaktärer att hålla reda på (blir tokig om det är för många karaktärer)! Jag lever med i böckerna! Lagom långa kapitel! 🤩
(null)
Jag ville vara Kate, ja förutom utpressningen förstås! Vill också ha en Betty som granne! Älskade dessa sensuella möten som skedde! 😍
Älskade denna väg från okänd dejt till…. Ja, nu ska jag inte avslöja slutet, men jag lovar att om ni gillar feelgood så kommer ni att älska den här boken!😍🤩
(null)
Ni får inte vara pryda när ni läser boken…. 😛
(null)
Som sagt, jag älskade denna bok! 
Nattens drottning

Nästa favoritförfattare är Julia Quinn! Ni har väl läst hennes serie om Familjen Bridgerton? ÄLSKADE DEN! 😍
Längtar så till andra säsongen på Netflix om familjen! 
(null)
Nu har hon gett ut en ny bokserie, Smythe-Smith kvartetten, som har en del koppling till familjen Bridgerton och deras miljö! 
(null)
Det handlar om systrarna Smythe-Smith, som absolut inte har någon taktkänsla och är tondöva, men de måste spela i familjens kvartett, tills de blir förlovade. Varje bok handlar om ett syskon och hennes väg till en relation med alla hinder som kan finnas på 1800-talet! Den andra boken i serien heter En natt som denna. 
Gillar man kärlek i kostymdrama så älskar ni denna bokserie! Och då även serien om Familjen Bridgerton. 😍
(null)
Som tidigare boktips, så är det givetvis mycket sensuellt även i denna… 😛
(null)
Men även spänning finns med… 
Ni kommer att älska bokserien… 🤩😍

Jag läser inte bara snusk och kärlek, så här kommer mitt tredje boktips! Helix. 
(null)
Detta är en ny bokserie om nöjesreportern Adrian Lind, som gör allt för att få ett riktigt scoop! En singelkille som har sitt jobb, en tjejkompis och en son som han träffar för sällan. 
(null)
Det sker ett mord eller självmord i Stockholms nyaste byggnad, där inte vem som helst har råd att bo! 
(null)
Den här boken är inte dålig, men det var alldeles för många karaktärer att hålla reda på (vilket jag nämnde tidigare att jag inte gillar), inte så lättläst men den blev bättre ju längre jag kom in i boken. Lite rörig, ungefär som det nämns på bokomslaget, Agatha Christies böcker. Jag kommer givetvis läsa nästa bok, för det känns som att jag kommer att få svar på mina frågor i den…. 

Nästa boktips Tivolit handlar om den svenska tolken Elsa som bor i Luxemburg med sin familj, och hjälper polisen lite då och då med tolkuppdrag som en bisyssla. 
(null)
En spänningsroman vilket jag brukar gilla, och detta är andra boken om Elsa, och den är mycket lättläst och går inte att lägga ifrån sig! 🤩😍
(null)
Här finns absolut inget sensuellt 😂 men mycket bra trots det… 😉 Jag ser fram emot tredje boken.. 

Till sist, en rätt nyutgiven bok av David Lagercrantz, Obscuritas.
(null)
En kriminalroman som handlar om polisen Micaela Vargas och professorn Hans Rekke, vilka blir omaka kollegor. Hon som kommer från ordningspolisen i stort sett, men blir inkopplad på ett mord då professorn önskar få med Micaela i fallet. 
(null)
Mycket bra, men jag gillade inte riktigt att det var om talibaner och sånt. Men det som jag gillade i boken, var samarbetet mellan Vargas och Rekke. Att hon når fram till honom! Inte förglömma Rekkes underliga kunskaper, som ingen begriper sig på! Sedan älskade jag fru Hansson (tror hon heter så) som är som en "övervakare" över Rekke, men som överlåter lite till Vargas! 
Kommer absolut läsa nästa bok! 🤩 

Ja, detta var mina boktips från senaste månadens läsning! Hoppas att någon bok faller er i ert intresse! 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: