Mat, mat, mat…. Trevlig dag!

I måndags så var det min tur, att vara med på våra utvecklingsdagar, vilket var länge sedan! 

Cyklade ner, vilket jag inte har gjort på några år, vilket kändes skönt! Men GUD vilken dålig kondis jag har!! 😤😅
Vi började med frukost på Packhuset, när vi väl hittade någon ingång. 🙄 
De håller på att renovera, men det var dålig markering vart man kunde komma in! 
Men alltid trevligt med hotellfrukost! Glömde helt bort att fota! Kände väl arbetsmoralen! 
😬😬😬 Även om jag inte gjorde någon nytta! 
(null)
Vi fick sedan en rundtur på Kalmar länsmuseum gällande fartyget Kronan som ligger på botten, men många delar har ju kommit upp i Kalmarluften!
(null)
Ärligt talat så är det väldigt ointressant för mig! Lite kanske men inte särskilt mycket!
Däremot så gillade jag den korta rundtur som vi gjorde snabbt! Hur Kalmar var uppbyggt förr var intressant! 
(null)
Fick god lunch på Kalmar Länsmuseumet!
(null)
Många av oss fick lite nostalgikänsla, då de serverade kaffet i gamla mysiga koppar med fat! 
(null)
Efter lunch hade vi föreläsning (där jag höll på att somna)…..
Föreläsaren är mycket intressant men det var absolut fel att ha föreläsningen direkt efter lunch… 
(null)
På kvällen blev vi bjudna på Larmgatan 10, och jag provade för första gången vitlöksgratinerade singlar!! 
Men gud så gott!! 😍
Nu ska jag bara försöka mig på att smaka ostron…. Vilket jag vill göra innan jag dör! 
(null)
Till huvudrätt tog jag fläsk noisette! Efter rekommendation! Så gott! Åh, jag älskar att gå ut och åta, tyvärr alldeles för sällan! 
Jag dejtar alldeles för sällan……….

Jag cyklade hem efter en trevlig kväll med arbetskollegor och info under dagen och mycket god mat! 
Vi har saknat dessa utvecklingsdagar nu sedan pandemin kom, och vi önskar verkligen återgång till det normala! 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: