Svartfågel!

Jag älskar att läsa böcker! Får jag tag på en bra bok, så är jag fast! Sedan efter en intensiv läsperiod så tappar jag intresset av att läsa, som det har varit nu ett tag! Men jag kommer igen efter någon vecka för jag är en total BOKNÖRD! 😀😂

Nu har jag läst ut en kanonbra kriminalroman av Frida Skybäck. Hennes senaste bok heter Svartfågel. Det är första boken om Fredrika Storm… 
(null)
Boken handlar om Fredrika Storm, som är uppvuxen i skånska området kring Lund men eftersom hon hade familjebekymmer och hon kände att hon behövde komma hemifrån så flyttade hon till Stockholm och pluggade till polis. 
Under en utredning i storstan så hände det något som gjorde att Fredrika kände sig skyldig, och blev sjukskriven och sedan förflyttades till sina hemtrakter för att börja om, och komma bort från det som hände! Vilket Fredrika gjorde, även om det följde henne hela tiden! 
(null)
Det är inte det lättaste att komma tillbaka att jobba i sina hemtrakter med någon slags koppling till de flesta i trakten och speciellt när ett tragiskt dödsfall sker, och det visar sig att det är ett möjligt mord och vilka är inblandade?? 
Fredrika får verkligen stå på sig yrkesmässigt, vilket är jäkligt svårt när anhöriga blir indragna på någotdera sätt! 
(null)
Jag avnjöt av bokens sista kapitel i lördagskväll med skön musik i bakgrunden uppkrupen i mitt soffhörn! 
Kan det bli bättre?? 🤩
Jag har tidigare läst böcker av Frida Skybäck, men det var en triologi (Norrsken, Polarnatt, Midnattssol) med romance då, som handlar om systrarna Stiernfors på 1800-talet som var mycket bra! Frida har även skrivit en serie om en bokhandel där jag, tyvärr, bara har läst den första som heter Bokhandeln på Riverside Drive.  Det finns två till som nu hamnar på min lånelista på biblan! 

Frida visar verkligen att hon kan skriva olika genrer, och hennes böcker är lättlästa och främst bra!! Kunde verkligen inte luska ut vem som var mördaren i Svartfågel

Rekommenderar verkligen Frida Skybäck! 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: