Degiga pommes då kocken är sjuk

I går var jag ute med jobbet för att äta gott och bowla, vilket jag såg fram emot! Kollade in menyn redan hemma, och jag hade tre goda alternativ vilket kalvfärsbullar med potatispuré med inlagd gurka som låg bäst till! Nästan så det vattnades i munnen på mig hemma i lägenheten! 😋
(null)
Men vad blev det??? 🤨🤨
Degiga pommes och kall hamburgare som var smaklös! Det var absolut inte värt 209:-!! 
Varför blev det inte kalvfärsbullar med potatispuré och inlagd gurka?? 
Jo, för kocken/kockarna var sjuka!!! 😳😳
Vet inte hur många kockar Harrys i Kalmar har, men alla deras kockar kan väl inte vara sjuka? Det borde väl finnas någon som är frisk?? 
Så det enda de kunde erbjuda var denna rätt!! Och det fick bli diskaren som fixade maten!!  
Vi var tre större grupper som hade bokat och alla fick denna kalla osmakliga rätt! 
Egentligen skulle vi ha klagat och krävt billigare pris, men tror inte att någon gjorde det… 
Jag har aldrig varit något stort fan av Harrys, och det gjorde inte saken bättre! 😤😤
Jag hörde av en vän, att hon hade också varit med om detta tidigare på Harrys. Mycket dålig stil och service! 
(null)
Lite trevligt uppträde förvisso…. 
(null)
Sedan blev det bowling vilket inte var i går som jag gjorde det! Skulle bli roligt, men det var innan jag gav mig på kloten och käglorna… 
(null)
Hmmmm… Gine är jag.. 🫣🫣
(null)
Men det blev lite bättre andra rundan… 
(null)
Jag tröstade mig med lite prosecco, absolut inte ölen… 
Sedan tackade jag gänget för god match och trevlig kväll och cyklade hemåt och gjorde mig, tro det eller ej, en kopp te och öppnade en burk oliver och slängde mig i soffan, vilket var skönt! Visste att jag skulle jobba lite idag och hade annat för mig, så ville inte sova bort söndagen! 

Men i morse så kände jag av en smärta i vänster vad, och insåg att jag måste ha gjort en sträckning i går kväll vid bowlingen! Många tror nog att jag är återställd efter min sjukdom, men det är jag inte helt, och kommer troligen inte bli. Min obalans kände jag av när jag skulle kasta klotet och när jag tog de där stegen med klotet i högerhanden… jag spände mig, vilket jag kände i går, och i dag kom svaret! 
Nåja, så är livet! Det kunde vara värre! 😝😝
Jag hade en trevlig kväll med några jobbarkompisar, trots dålig mat! 

Nu ska mina blå blunda, för helgen är tydligen slut! 😢


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: