Frisörstol, flytt och sushi....

I onsdags var det dags för lite egotid. Två gånger i halvåret så är jag ledig för att sitta i en frisörstol i fyra timmar och bara vara! 
Jag har alltid detta med mig! Det första som jag radar upp på hyllan framför mig! En bok (ett måste, och får läsa så länge jag får ha glasögonen på mig)! Energidryck (inte alltid)! En shake (alltid, då jag inte ätit så mycket på morgonen)! Hörlurar (hur ska jag annars kunna lyssna av instastories?)!
Det är mycket hår som ska gås genom, och den här gången så tyckte jag att tjejen la folie längre ner än föregångarna, men vad vet jag? Jag sitter ju bara här och läser eller surfa! Har redan bokat in nästa gång, i slutet av april, lagom tills jag åker till Holland med kompisen Carina. 
Jag betalar alltså 630:- för klippning och slingor! Så man undrar ju varför sina kompisar går till vanliga frisörer och betalar massa tusenlappar för detta!? Visst, det tar kanske lite längre tid, då det är elever som gör detta, men det är absolut värt kostnaden! Jag kunde nästan läsa ut min bok den här gången! 
Onsdagen innebar också flyttning, inte jag själv (ska inte flytta förrän jag blir gammal eller dö, inte ens om jag råkar träffar kärleken i mitt liv) men min äldste son skulle äntligen flytta från sitt tillfälliga boende hos sin pappa till eget boende! Sedan han flyttade från studentlivet i Lund sommaren 2021, så har jag haft mestadels av hans prylar i min källare. Så nu har snart mitt förråd blivit mitt egna igen! Min lilla bil rymmer rätt mycket. Vi körde ett lass på onsdagen från Kalmar, och sedan lite mer från hans tillfälliga boende. Givetvis hade jag min kompis Carina med som hjälp, som alltid har tillgång till ett släp. 
Han har hamnat i samma område där han bodde som 2-åring. Hans lillebror föddes när vi bodde här, exakt den trappuppgången på bilden. Men min son flyttar in i en annan trappuppgång! Han har fått en fin lägenhet och jag hoppas att han kommer att trivas där! Nu blir det mycket lättare att träffa min son när han bor själv. För vem vill umgås med sitt ex???? 😝 Och nu kan sonen få den värme som en vanlig människa kräver och behöver! Inte 13 grader längre! 😖
 
Efter att jag hade gett min son en matig pizza innan han sov inför sitt arbetspass, så fixade jag falukorv i ugn till mig och Carina på kvällen! Ha-ha, nä. Ingen falukorv i ugn, men visst ser det ut som en böjd falukorv med goa tillbehör? 
Givetvis var det sushi! Gott var det, om än lite starkt för min del! 
När jag väl kom hem i onsdagskväll så hade jag varit iväg i 12 timmar! Det var skönt att slänga sig i soffan med en kopp te, en drink (magnesium/kollagen) och två Kick (visst är lakrits gott?) Jag kollade dagens Farmen och Torpet (vilket jag brukar kolla på under min lunch på jobbet) och sedan blev det sängen! Det hade varit en intensiv dag! 
Helgens bukett! I regel alltid ny bukett inför helgen! Ibland besvikelse, ibland stort nöje! 
Ha-ha, ja herregud, vad koll jag har! Jag har nu i några veckors tid tänkt att jag måste beställa en ögonbryns, ja vad heter det? Jo, serum heter det. Jag använder ju ett serum till fransarna varje kväll så att de ska bli längre. Har gjort det i några år nu till och från, och jag har faktiskt hört att jag har "långa" fransar, fast sista ömdömet var ju från en dejt, som visade sig vara en så kallad bluff (enligt min åsikt i alla fall)! Men tillbaka till mina bryn! Jag har väldigt fula ögonbryn, spretiga och ej så täta. Jag fyller upp dem med ögonbrynspenna, och jag färgar dem (men det behöver jag göra varje vecka om jag ska bli nöjd) så det här serumet kan ju hjälpa till! Det ska göra ögonbrynen fylligare.... 
Idag har det ju varit ett helt underbart väder! Jag satt faktiskt en stund på balkongen med min nya bok. Läste ut andra boken häromkvällen (trippelrecension kommer snart)! Hade min drink med mig som består av magnesium/kollagen! Jag dricker en sån här drink varje dag, helst två gånger men det blir oftast bara en gång när jag jobbar i alla fall! Om jag hade vetat hur viktigt kollagen var i 25 - 30-års åldern, så hade jag druckit kollagen dagligen resten av mitt liv. 
Hade min fikadejt idag! Jag köpte croissanter på Citygross för några veckor sedan för billig peng. Jag hade inte öppnat förpackningen förrän idag, och jag var lite undrande över hur torkade de skulle bli när jag väl öppnade förpackningen. Men det behövde jag inte fundera på, för de fem croissanterna som ingick i förpackningen låg alla insvepta i en förpackning, vilket är väldigt bra! 
Mycket bra och de var väldigt goda, så jag åt faktiskt två stycken. Min fikadejt höll sig till en, då han är väldigt noga med att inte fika för mycket, men några whiskeyglas för mycket spelar ingen roll... 🤣😂
Ja, exakt! Nu är det lördagkväll, och endast en dag kvar av helgen! Den springer iväg, helgen! Semestern varar väl lite längre, men visst den försvinner rätt snabbt den också. Ja, lön ska vi inte prata om!!!! 🙄
Imorgon ska jag köra till Nybro och lasta av min bil, då jag har fyllt på bilen ikväll med snart det sista som min son har i min källare och hjälpa min son i några timmar. Sedan tillbaka i Kalmar, då jag ska på bio med mina vänner. Vi ska se en film med Peter Haber. 
Nu är frågan bara, om jag får sitta tillsammans med mina vänner!? 
Det verkar som att de har haft problem med att boka med Biopasset, eller ja, jag vet att de har lyckats, men ändå så tvivlar jag... hmmm... 🤔
Ja, vad är Biopasset undrar ni, som inte har följt mig tidigare. Det är ett Biopass som kostar 149:- och ett antal urvalda filmer som kostar halva priset under filmåret! Perfekt om ni gillar att gå på bio! Nu har jag lyckats få mina kompisar att skaffa det, därav kruxet av att boka tillsammans! 😆
 
Trevlig natt och söndag! 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: