Happy birthday sister och stimulerande ägg!

Min lillasyster fyllde år i helgen, men hon är snart i fatt mig, men så ska det inte vara för en lillasyster ska inte komma ifatt 😆
I år var det väldigt svårt att köpa något till henne, för hon har ju allt som hon behöver och mer därtill!
Men jag hittade några bra presenter till henne (hoppas jag)! 😦
Jag gillar att slå in lite annorlunda, så det blev ett paket i ett annat. Helst så skulle jag ha haft svår tejp (kommer inte på vad den heter, men vi brukade slå in våra julklappar med sån tejp bara för att man skulle få det svårt att öppna paketet) men den var slut här hemma. Här i paketet var det fyra nya muggar, vilket egentligen tar emot att ge min syster för hon har MASSOR av muggar! Pernilla Wahlgren har sin noja med att samla saker med ananas och min syster har noja med att samla på muggar! Vet inte hur de ska göra när det blir fullt? De får nog bygga ut huset.... 😂🤣
Men jag har ju noja på att samla på mig smink och hudvård (men det tar inte så mycket plats) 😉
Jag la även tid på fin presentinslagning för en gångs skull. Det är inte alltid det händer längre, för det har blivit mindre firande i vår familj nu för tiden. På gott och ont! 
Hon fick även en fin ljuslykta i rotting inköpt på ÖB, som finns i tre storlekar. Faktiskt så fin så jag skulle vilja ha en själv. Missade att ta kort på den. 
Två rejäla salladsskålar fanns på menyn. 
En skaldjurspaj och en lax- och spenatpaj, vilket jag även fick med mig hem som matlåda till veckan!
Har jag nämnt att jag älskar min lillasyster Evelina?? 😍😘
Det fanns även två större köttfärspajer till bords, men jag åt faktiskt inte av dessa, för det fanns andra som gärna åt av dem. 
Åt massa och med lättöl resten av kvällen, för jag ville köra hem och sova i egen säng! 
Jag och sonen stack iväg och handlade lite, och såg denna utsikt över vår fina bro mellan ön och fastlandet. 
Det var en fin lördag.... 
Mycket onödigt blev det resten av kvällen, och dessutom innan dessa snacks så blev det givetvis lite tårta, äppelpaj och några goa kakor! Inte förglömma goda hemgjorda karameller från i julas! MUMS! Fina favoriter dessutom.
Vad vore en kväll hos systeryster utan spel? Mitt favoritspel är ju UNO! Vi brukar spela till 500 poäng, men det gick rätt så fort för en viss person, så därför bestämde vi att vi skulle spela till 1 000 poäng, men då blev en annan person lite vek och orkade inte längre! Hmm... Dessa veka män! 😎
Men vilken hand jag hade! Många poäng och inte många färger att välja på! 😒
Jag har ju skrivit om den här goa kissen tidigare, och hon är så underbar. Hon hängde på min axel och helt plötsligt så började hon bita i mitt örhänge! Ha-ha, hon är tokig! 
Är det någon katt som jag vill ha här hemma i lägenheten så är det den här kissemissen som heter Butter! Men hon är verkligen inte Butter, för hon är så go! 
Så tack kära syster för en mycket trevlig lördag med familjen! 😘😘
Serienörden har nu sett till att vara upptagen framför tv:n nu resten av februari månad! Fick den här serien i mitt blickfång idag, och den finns på Netflix fram till 28 februari! Fyra säsonger! Sammanlagt 46 avsnitt! 🤓
Serien handlar om tre vänner som jobbar på en stor modetidning. Vänner som ställer upp för varandra. Kärlek, sex och relationer. De har en chef som verkligen ställer upp för dem i ur och skur och ger tjejerna chanser i arbetslivet. De sitter i tidningens stora garderob med fina kläder och skor som de kan låna och dricker vin och prata tjejproblem. Vänskapen är så stark att man plockar ur vibrationsägg ur slidan på sin kompis... 😅
Undrar om någon av mina kompisar skulle göra det??????
🤣😂😅
En underbar serie helt enkelt! I love it! 
 
Nu har jag bara 41 avsnitt kvar att se, och jag måste diska innan jag lägger mig också. Imorgon är jag ledig, men upp ändå i ottan. Frissan 8.15, sedan vidare till Nybro för flytt för äldste sonen och kartongbärande och umgänge med bästa vännen Carina. 
 
Men ett bra serietips fram till 28 februari på Netflix! 
The Bold Type! 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: