Bästa nyår någonsin!

Jag hade min bästa nyår någonsin i år, nej, nu ljuger jag ju, förra året! Jag har "firat" själv, med gamla grannen, med någon enstaka dejt, med gamla ex, med familjen men jag har nog aldrig skrattat så mycket en nyår som jag gjorde 2022! 😂🤣 
Värdinnan hade gjort så fint! Vi satt hemma med beställd skaldjursplanka och lite goa snacks och dricka. 
Skaldjursplanka från Citygross. Ett rätt bra pris på den, men vi hade lite delade meningar om den smakmässigt. Men den räckte gott och väl till oss fyra. 
Vitlöksbrödet som följde med var mycket gott! 
Inköparna för den här festen hade fixat lite grönt också!
Vi spelade lite spel och pratade en massa tjejsnack (ja, vi var ju bara fyra tjejer, inga män tillåtna). 😉 Här gällde det att vara ärlig i sina svar, men det märktes att spelet var av äldre årgång på frågorna! Har du träffat någon på internet? Ja, den här frågan var verkligen av äldre årgång! Ha-ha, man träffar ju alltid någon via internet nu för tiden! Tyvärr!! Det ger ju aldrig något bra utslag! 
Det här spelet spelade vi aldrig, då Å hade med sig en hel del andra kortspel, som vi hade mycket roligt åt. 
Jag började kvällen med ett bubbelvin från Tyskland. (Finns inte på Systemet) Nej, nu ljög jag. Jag började ju kvällen med att dricka gammalt rödvin hos värdinnan, som hon trodde skulle vara förstört... 😂
Jag hade fått ett tips om den här drinken/groggen, men det var delade meningar. Fireball blandat med julmust! Jag är ju som jag är, måste prova alla tips! Men jag hällde nog i för mycket Fireball i glasen, så det blev lite för starkt för några. 
Tolvslaget firades ute med champagne! I plastglas från Ullared! Perfekt om man råkar tappa ett glas! Men de är så fina så man tror att det är äkta glas man dricker ur! 
Vi var endast ute vid tolvslaget, och jag hade med mig en champagneflaska som jag hade sparat för ett visst speciellt tillfälle! 😎 Visst var det ett speciellt tillfälle när jag får fira nyår med goa vänner! 🙏
Men jag gillade faktiskt inte den champagnen, men det gjorde mina vänner, men de sa att de inte fick så mycket, hmmm.... 😉
 
Gud vad roligt vi hade! Jag önskar verkligen att jag kunde låta er lyssna på mina inspelningar från kvällen men det är enbart för privatbruk! De inspelningarna kommer jag spara för all framtid, och tar fram när jag behöver skratta! 🤣😂
 
Dagen efter gjorde jag inte många knop! Hade faktiskt huvudvärk när jag väl vaknade. Kan berott på den speciella drinken/groggen som jag bjöd på och som jag fick dricka upp, då den inte uppskattas av en person! Det går ju inte att hälla ut alkohol? Eller? 
 
Men det var värt det, då jag hade en enormt rolig nyår med goa vänner! 😍
Billig blev den också om man jämför med dem som var ute på stan.... 
Tacksam för goa vänner! 😍
 
Gott nytt år alla! Hoppas att det blir ett bra år för oss alla! Trots allt negativt! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: