Gammal mjölk och inkomstbortfall!

Ibland så får jag ett gottesug på kvällskvisten, och jag har en låda med blandat godis sparat, eftersom jag får mina Smakboxar och även köper från Matsmart (vilket inte är så ofta nu för tiden, har ju alldeles för fullt i mina skåp)! 
Förra helgen så fick jag ett sug efter något extra gott, och jag saknade chips faktiskt, men det fanns inga chips bortglömda i mitt skåp! 
Alltså, dessa var supergoda och försvann i ett nafs!!
Måste verkligen se till att köpa hem några såna här påsar!
De är så supergoda, krispiga och lättuggade! Mums!
 
Jag har äntligen sett serien Nattryttaren, och jag fick krypningar och rysningar i kroppen över vilket svin det handlar om! Det var nästan så att jag började tycka illa om Jonas Karlsson, men gudskelov så har han gjort så många trevliga roller, så den tanken försvann. Men jag gillar honom faktiskt inte i Beckfilmerna. Som chefen där! 
 
Helgen innan jag blev sjuk, så kom äldste sonen in hit till Kalmar. Jag bjöd på middag, barnmatsmiddag, som alltid går hem hur gamla barnen än är! 😄
Fick den så fantastiskt god! Jag gör aldrig min köttfärssås likadan gång efter gång. Går efter tillgången i mina skåp, och den här gången så tömde jag två olika tacossåser från kylen! Slängde i färsk basilika som var mycket ledsen. Jag hade en förpackning med syrad grädde i kylen som ville gå ut (tur att inte yngste sonen var här)! 
Det var med bävan som jag ställde fram den enda mjölken jag hade i kylen. Datum för måltiden var 8 januari 2023! Men min son drack till och med två glas mjölk, och ingen kommentar om datumet! Hade det varit min yngste son, så hade han druckit vatten, för han kollar alltid datum på allt jag serverar! Ha-ha, han kanske också lär sig att använda allt istället för att slänga! 
Var vinlotteri på kvällen, och jag kände mig lite hängig och trött men jag vann i alla fall tredje pris = två flaskor! Nu har jag vunnit tre gånger av fyra gånger! Undrar hur länge det här ska hålla i? 
Måndagen var jag ledig, och slängde ut en massa pengar till ingen nytta (enligt mig själv), men jag vill ju testa saker och ting nu för tiden, men nu en vecka efteråt, så känner jag mig dum i huvudet som gjorde det här. Det blev lite misslyckat, och varför vet jag inte. Kanske för att jag hade en infektion i kroppen och blev sjuk? Kanske jag gör om grejen om något år, vi får se! 
Inte blev det bättre av att jag blev rejält sjuk på tisdagkvällen. Hade jobbat på dagen, och kände att det var något på gång men hoppades att det var något tillfälligt! Men icke! 
Detta ingick inte i min ekonomiska planering. Jag som alltid jobbar extra för att få lite extra i lönekuvertet! 😖
Mycket snytpapper har det blivit under veckan! 
Det var i alla fall inte Covid, men jag är alltid så tveksam på dessa PCR-test, då jag känner mig osäker på om jag gör rätt vid testtagningen. Visst, jag har en blodgrupp som sägs vara bra mot Covid, och sedan tre vaccinationer, men även jag borde väl få skiten? 
De tre första dagarna var jag helt orkeslös! En sån här diskbänk hatar jag! 😠 Det mesta var glas, då jag har druckit både det ena och det andra under tiden. För mat, vad var det? 
Då jag smakade skit i munnen, så kände jag att jag ville gurgla med något! Hittade den här i toalettskåpet! Ha-ha, det fanns inga bäst-före-datum på flaskan men när jag skakade på den så blev den alldeles grumlig, så den fick faktiskt åka i soppåsen! Jag fick hem Nyodex för gurgling vid förkylningssymtom! 
Trots att jag har varit sjuk, så har klockan stått ställd på dessa tider! Jag har anmält mig till en tävling om att vinna en semesterresa till Grekland för två, och då måste man lyssna när de läser upp ett namn vid dessa tider, och sedan ska man ringa in till radiostationen. Detta under två veckors tid! Det har funkat förutom en gång, då jag somnade om! Har inte haft några besvär att somna om efter sjudragningen, då jag har varit så trött hela tiden! Håll tummarna för mig! 😉
Gällande min matlagning, så skiljer det sig mycket, ha-ha. Det här blev en kväll när jag inte pallade med att laga middag, men jag var sugen på kött! 😌 Visst är det gott med kött? 
Men det händer ju att jag lagar riktigt också! Samma köttbit, nästan en vecka senare. 
Blev en mycket god gryta med kokt potatis! Ibland så.... 😅
Exakt, och efter en veckas sjukdom, hur är det då?? 
Är inte riktigt fit for fight än, och träning är inte att tänka på, men jag är bättre i alla fall! Har pratat med hälsocentralen, och det enda jag kan göra för min hosta är att dricka klar varm dryck! Ingen hostmedicin där inte! Måste ta mig ut ur lägenheten och ta promenader, för jag tror att mitt magonda kan bero på mycket stillasittandes (förhoppningsvis). Pratade även om detta med hälsocentralen. Jag har hostat så mycket så jag har träningsvärk i sidorna, där man brukar få håll ni vet... och givetvis hesheten som kommer som ett brev på posten vid mina förkylningar! 
Men jag får väl ta den här skiten, då jag inte har varit förkyld sedan 2019! 😎
 
Det har blivit mycket tv-tittande den här veckan. Sett flera filmer och serier. Lite synd att jag inte orkat läsa böcker, eftersom jag har så många som jag ska läsa, men man kan inte få allt här i livet... 😉
 
Nu ska jag få in rutinerna igen, och imorgon bitti kommer jag att vara död och seg, men jag har ju flex... 😅 Frågan är: hur sjutton sminkar man sig? 
 
 Önska er en bra regnig kväll..... 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: