Tänkte mig lite torsk....

Börjar jag bli frisk nu, när jag har gjort två hemlagade maträtter de sista dagarna? Nja, det återkommer vi till men jag ska berätta vad jag lagade ikväll, då jag hade bestämt mig för att ta upp torskrygg från frysen i morse! 
Sedan att jag satt med en bok hela eftermiddagen, bokrecension kommer, så blev det ingen mat gjord förrän i kväll. 
Recept som fanns på förpackningen, och jag tänkte mig först, att jag behöver väl inte gå in på www.ica.se/recept för att kolla mer.... 
Det stod att jag skulle snabbrimma torsken och jag googlade hur man gjorde. Nej, jag är inte duktig i köket! Där stod det 1 dl grovsalt och 2 liter vatten och 30 minuter. Jag hade bara Himalayasalt hemma som var grovt, så det fick duga. 
Givetvis fick jag gå in på receptet och kolla för hur skulle jag kunna veta hur mycket balsamvinäger jag skulle ha? Det är inte att leka med mängden av balsamvinäger! Jag fick inte med måtten här, men om ni vill göra receptet så är det bara att söka på Rimmad torskrygg med champinjoner och bacon. 
 Jag hade inga champinjoner men hade tomater som började bli skrumpna. Jag hade ingen bladpersilja men hade basilika i frysen som började bli frostig! 😄
Bacon hade jag, som nu hade legat i frysen i ett år! 
Stekte mina snabbrimmade torskryggsbitar, som föll lätt isär när de hade stekt några minuter. Snacka om lättuggat! 😆
Jag stekte baconet och mina "champinjoner" på hög värme. 
Hällde på den hackade rödlöken, ½ msk balsamvinäger och fräste ihop allt, utom torskryggen som jag hade lagt undan. 
I receptet föreslår man potatispuré vilket hade varit väldigt gott, men den enda potatisen jag hade var den kokta från förra måltiden jag lagade, så det fick bli stekta potatis till... 
Ser ni hur fint torskryggen faller isär? Här behövs ingen kniv! Det blev mycket gott fast jag inte följde receptet exakt! Men visst, jag erkänner att det hade nog varit godast med potatispuré men vad gör man när man inte har allt hemma? 
 
Jo, man gör så gott det går.... 
 
Nu ska jag snart krypa till kojs, jag känner mig väldigt trött tidigt om kvällarna nu fast jag äntligen kan sova hela nätterna utan hostattacker. 
 
Så jag och min onda mage säger god natt!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: