Te, te, te och te, nunnor, boktips och vissna tulpaner!

Nu är man tillbaka fit for fight, nästan. Ingen träning den här veckan men det känner jag att jag inte hade orkat med, och inget extrajobb nu i helgen heller blev det! Ärligt talat, lite skönt! 🤓 Även om jag hade behövt det efter en veckas sjukskrivning!
I fredags kväll efter jobbet så tog jag mig en promenad, som brukar ta en halvtimme, men det visade sig att det tog längre tid, för jag gick verkligen sakta (gjorde en snabb visit på 10 - 15 minuter). Men gud så skönt med en frisk promenad. Det var inte i går som jag var ute på en promenad, vilket jag måste bli bättre på! Inte bara ta bilen till gymmet hela tiden! 😔
Vad gör man för fel när de blir så här nästan direkt? De blev inte ens utslagna och jag gjorde precis som man ska göra med tulpaner!
Nytt försök nu i helgen, och det verkar gå åt rätt håll med den här buketten. 
Älskar tulpaner! Ny bukett oftast varje helg! Visst är det en söt unge på kortet? 😍
Tittar ni på den nya serien på Svt? Händelser vid vatten. 
Den är lite obehaglig. Har inte läst boken, som Kerstin Ekman har skrivit men det är ingen bok som jag hade valt. Roligt att se tre August-kvinnor spelar i samma serie. 
Min fredagslyx! Kolsyrat vatten och uppvärmd fryst pizza!
En fördel efter att ha varit så pass sjuk som jag var under veckan, är att jag inte kände för något fredagsvin, vilket det i regel blir varje fredag! 
Avslutade fredagskvällen med lite te, innan jag kröp under täcket lagom sömnig efter en tidigare sömnfattig natt. 
Lördag kväll! Te! 😉
Trots att jag hade hämtat beställningsvin på systemet tidigare under dagen! Var faktiskt inte sugen på vin, inte alls! 😱 Men som sagt, sån här kan jag bli efter en längre sjukdomsperiod. Men det funkade bra med te hela helgen. Så här mycket te som jag har druckit sedan jag blev sjuk, har jag väl aldrig druckit. 😂
Ikväll läste jag ut en ny bok, som har gått väldigt fort att läsa ut. "Bokskåpets hemlighet" av Frida Skybäck. En härlig bok om relationer, släktskap och hemligheter. Rebecka lever i Stockholm med sin kille och har ett bra jobb, som måste åka hem till barndomsstaden när hennes mormor hamnar på sjukhuset. Mormodern som har betytt allt för Rebecka och hjälpt henne att bli den hon är nu. Som tog hand om Rebecka när det inte fungerade mellan henne och modern, och när hon mådde psykiskt dåligt i ungdomen. 
Hon flyttar in i mormoderns hus, som visar sig vara rätt så förfallet och förstår att mormodern inte klarar sig själv när hon kommer hem från sjukhuset. Rebecka lär känna mormoderns grannar, vilket blir en angenäm bekantskap. Bokens kapitel varvas med mormoderns berättelse från 1940-talet och nutid, eller rättare sagt 2007. 
En mycket bra bok, om man gillar feelgood med bra slut, och lättlästa böcker! 
Bra boktips! "Bokskåpets hemlighet" av Frida Skybäck
Jag älskar mitt vitrinskåp! Egentligen skulle jag ha köpt ett större, men nu är det som det är. Jag har aldrig varit någon som har kunnat ha massa flaskor vin hemma en längre tid, men nu så har jag det som en slags hobby att ha lite olika viner hemma för syns skull! 😎 
Till höger så är det röda viner....
Till vänster vita viner och rose, även några flaskor alkoholfritt! 
Ja, jag vet att det står en flaska rött här men den ska med till vinlotteriet nästa gång! 
 
Trots att jag bara druckit te och kolsyrat vatten ikväll, så sitter jag uppe alldeles för länge, när jag borde gå och lägga mig. Men jag har börjat se en ny serie som jag gillar, Warrior Nun på Netflix, som handlar om krigande nunnor i Italien, som kämpar på mot demoner och vålnader och huvudrollen har Ava, som blev en krigande "nunna" mot sin vilja, men vad hade hon att välja på? Att vara död eller en krigande nunna? Lätt val, eller hur? 
 
Ska BARA se ett avsnitt till.... sedan snark - snark.... 😴
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: