Hasslöfestivalen - en ny erfarenhet

Jag började min semester med att åka till Blekinge för att gå på Hasslöfestivalen ihop med några vänner! Ny erfarenhet för mig på många sätt, och jag lärde mig en del (på gott och ont) som jag kommer att ta med mig framöver och som jag har svårt att glömma! Men överlag så var det en trevlig upplevelse, och vi hade vädret med oss! 
Vi laddade upp med varsin pizza på fredagen, och min var mycket god och en massa gott på och den räckte länge, ända till lördagens frukost! 
Jag är ingen öldrickare egentligen, då jag oftast beställer vin när man är ute, men när det gäller såna här dagarna, så funkar det med lite öl. Lagom storlek för mig, och Falcon är faktiskt även god alkoholfri! Men inget alkoholfritt på en festival.... 
Det var verkligen blandade artister, och många kände jag inte alls till. Men Smith & Thell är bra band, och sedan uppträdde Sanne Salomonsson, vilket är en riktig krutkärring på scen, hela 68 år gammal. Sveriges svar på Tina Turner. Sedan spelade ett rockband som heter Nestor, deras musik gillade jag. Wilmer X var nog det uppträde som drog mest publik, men inget för mig. Ja, det var lite gott och blandat i urvalet på de två scenerna som fanns. 
Jag hittade ett vin som var rätt gott, men Anna höll sig till öl, som den här färgglada smaksatta....
Vet inte vad jag tyckte om den egentligen. Gillar inte smaksatta öl, och gällande den här var jag kluven. Fick ta två klunkar för att känna efter. Gillar ju själva smakerna men nääää.... 
Jag provade alla tre sorterna, men den sistnämnda Rönneskär var minst god, annars så gillade jag dessa, och de ska finnas att beställa på Systembolaget. MEN! Så gott var det inte att det är värt 249:-!!! Någon måtta får det vara!
Vi hade verkligen tur med vädret. Lite blåsigt kanske men det var nog tur, för solen värmde en hel del, och man stod ju still rätt mycket på festivalen. Det regnade endast sista kvällen, sent på natten, men då var vi hemma. 
Var ju bara tvungen att ta ett kort på den här mannen. Ha-ha, bra tröjtext. Förr i världen satte man en typ adresslapp på barnen med sitt mobilnummer, men en tröja går ju bra det också. 
Fanns ju några stycken roliga tröjor på platsen... 
Mojiton var mycket god, och inte sådär söt och sliskig som en del kan vara. 
Denna är väldigt god, och inte så söt som andra pina colada som jag har smakat. 
Vår festivalmat! 😎 Vad slår en korv med pulvermos??? 
Något som störde mig var att man fick hälla ut sitt vatten varje gång som jag skulle in på området. Ska vi inte spara på vatten?? Skämt åsido, jag både förstår och inte förstår det här med att man inte får ta dricka med sig in. Ingen alkohol förstår jag, då de säljer där inne, men en flaska vatten?? Visst, jag kunde fylla på min flaska där inne men ändå? 
Sedan kollade de över väskorna och kände på våra kroppar, men det är ju också lite komiskt i det hela. Alla gånger som jag gick in, så tror jag att någon kände lite lätt över min kropp max två gånger, och det var inget närgånget, ungefär som för syns skull. Sedan ville de titta i min väska, och jag öppnade locket och sedan var det bra. Men de missade att jag hade en pincett liggandes där i som skulle kunnat vara ett "vapen"! Jag hade faktiskt kunnat ha en liten kniv i min väska, för det var ingen som lyfte på mina saker! 
Underbara vännen Anna! Trots lite osäkerhet kring bilkörningen så kom vi hem helskinnade, ha-ha, och vi ville bara ha husmanskost att äta så vi avslutade vår helg med att äta lite buffé på Baked & Grilled på Giraffen.... 
Och nu blir det citronvatten hela veckan för att rena min lever, ha-ha. Ärligt talat så var det rätt lugnt för min del, men lite rening av kroppen är inte fel efter en festivalhelg! 
 
Borta bra men hemma bäst! 😉

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: