"Sjuksköterskan" - Netflix

I kväll så ville jag se något bra, något fängslande och det blev Sjuksköterskan på Netflix! Serien ska vara baserad på en sann historia i Danmark. Det är endast fyra avsnitt, vilket alltid är bra! 😉
Serien handlar om nyexaminerade sjuksköterskan Pernille, som börjar på ett sjukhus i Danmark. Hon får en mycket bra kontakt med en viss sjuksköterska (som ger mig kalla kårar), Christine, som är väldigt populär på akuten, men Pernille märker att det dör väldigt många patienter på deras pass så hon börjar misstänka att kollegan framkallar hjärtstopp på patienterna, och sedan försöker hon rädda dem för att framstå som en duktig sköterska! 👏
Pernille får kämpa för att få fram detta till ledningen, då Christine är så populär och duktig! Men hon har ju sån tur, att hon hamnar i säng med en snygg läkare, och de tillsammans löser detta! 😛
 
Jag hade ju bara tänkt att se två avsnitt för jag behövde sova, men som sagt, den var fängslande och intressant! Detta hade inte kunnat ske hos oss på sjukhuset, för där skrivs allting ner i journal och rapportblad och läkemedelsförrådet räknas med jämna mellanrum! 
 
Denna historien utspelades 2012 - 2015 typ, och enligt serien så skrevs inget ner när man tog något från läkemedelsrummet, så det var ju lätt för sköterskan att ta vad hon ville. 
 
Men visst är det skrämmande, vad en del människor kan tänka sig att göra med andras människoliv! Bara för att de är så egotrippade och bara tänker på sig själva och sina behov! 
 
En sevärd miniserie på Netflix på endast fyra avsnitt! 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: