Lyxmat, "kärleksbrev" och påfyllning i lådan snart!

Förra helgen så blev jag bjuden på mat, vilket alltid är trevligt! Jag fick bestämma vart vi skulle äta, och då blev det EAT, mitt favoritställe om man vill äta gott och bli mätt! Men det är inte alls bra att gå dit när man är som jag är, som inte kan sluta äta! 🤐
 
Det är inte alltid som jag äter så här gott och fräscht! 😜 Jag äter ju samma tråkiga matlåda i fem dagar oftast! Men det är ju självvalt och av lathet (fel sagt av mig)! Det är för att få lugna kvällar, antingen med träning eller bara ligga i soffan och kunna njuta av en bok eller en bra serie. 
Jag har en del såna här att dricka hemma, och det tack vare min syster som lämnade över en del till mig i höstas. Och jag är inte sån som slänger saker hur som helst, så helst ska det drickas upp eller ätas upp! Men jag överlevde! 🤣
Ibland undrar jag varför jag äter så här mycket på helgerna till frukost. I veckorna äter jag två kokta ägg vid tiotiden, men i helgerna så kan det bli både det ena och det andra. Ja, till och med ostbågar om det finns i en skål på soffbordet! 😋Ja, jag vet! Dålig karaktär! 
Eller är det att kunna unna sig på helgerna??? 
Jag undrar så vart Stensövägen tog vägen???? 
Kalmar Sankt Johannes???? 
Har jag flyttat?? 🤔
Efter ett tips, så gick jag med i Singlar i Kalmar (ville bara kolla om denna grupp gav något) 😂och då fick jag bland annat detta meddelande! Hmm. Åldern på denna avsändare var samma ålder som mina söner!!! Visserligen vill jag ha lite yngre män än 55+ men 30-års åldern???? 
Näää, någon måtta får det vara! 😜
Har köpt på mig lite nya färgglada träningströjor, då de jag har klistra sig fast vid min feta kropp, vilket jag hatar!! Hmmm, vad konstigt, eller? 😞
Jag köpte först några tröjor i en storlek större än vad jag tidigare har köpt på Ellos, men det blev helt fel! Det var ett helt annat material, så de första som jag köpte var väldigt stora. Alldeles för stora för att ha på träningen. Kan man ha för stora tröjor till en kropp som min??????
Det är ingen större skillnad mellan M och L i dessa tröjor! Kanske på vidden så magen får plats? 😟
Men det är rätt skönt material i dessa tröjor, så nu har jag många sköna tröjor att mysa i hemma, om inte någon vill ha en färgglad myströja eller om storleken passar någon annan? 
Ett tips! Knäcke med pepparrotsost (Bonjour), avokado och lite sting på! 
Så gott! När man väl hittar några bra avokados! 
I tisdags så skulle jag och min syster upp till mamma för ett möte med kommunen. Jag köpte min lunch för att äta i bilen och en kaffe till chauffören (syster)! 
När jag stod utanför jobbet, höll på att öppna min cola i väntan på syster, så kom en man i sjukhusbyxor, och frågade om jag hade en sup! Jag svarade nej! Han frågade igen! Jag svarade nej igen! Han frågade ännu en gång om det var riktigt säkert att jag inte hade en sup! OMG! Undrar så vart han hörde hemma!? 
Hmmm, tur att man inte går runt och fråga folk om de har vin!! Dagtid! Eller till och med kvällstid! 
😎😉😆😝
Gällande mötet, så blev det inställt möte, och det fick vi reda på när vi svängde in på mammas gata. Så vi tog en fika en stund och sedan körde vi hemåt! 
Nytt möte om två veckor! 
I söndagskväll var jag på bio med några vänner och såg denna underbara film med Rolf Lassgård, som åter igen gör en underbar film! Dessutom Lena Olin som gör en perfekt skådisprestation som vanligt! Men gud vad smal hon är!! 😯Jag trodde att Rolfs rollfigur skulle vara aggressiv hela filmen men gudskelov så blev han den goa Rolf som han är! 
Mycket sevärd film! Andra akten! 
 I torsdagskväll så var jag på ett löppass, där jag hade tänkt mig att bara gå powerwalk, då mina knän är jobbiga! Det finns ingen logisk smärta i dem, ena dagen är det vänstra knät, andra dagen kan det vara det högra som ger besvär. Men mer och mer så är det båda knäna! Då och då så har jag en brännande känsla på insidan av knäna, tyvärr även ibland på nätterna. Jag har nu smort in dem med Ipren gel i snart en vecka och tuben är slut, och det har visserligen blivit bättre, men idag, efter jag hade gått emot min planering genom att springa istället så kände jag av det ja...
Men jag tycker ju om att springa!! Visst, går ner 20 kilo så kanske det känns bättre, men hur lätt är det? När man älskar mat och dryck? Är ju dessutom 50+++++++! 😞
Åter igen så fick jag ett vitt brev hem på mitt hallgolv, men inte var det från någon beundrare! Tyvärr! 
Alltså, hur orkar de? I det här fallet så tror jag att hon skrev mitt namn på kuvertet ute i trapphuset, då jag inte öppnade! Jag kommer aldrig bli omvänd til någotdera! Jag tror på det jag tror på, så enkelt är det! 
Såg ni Talangfinalen? Jösses, vad han kan, Pontus Lindman! 😍De andra hade inte en chans! 
Efter allt elände med mina leveranser, både viner och bankkort, så är det väl dags att det ska gå i min väg??? 
Men jag är absolut inte säker på vinsten, förrän jag kan lägga ner den i min byrålåda, där alla mina män hamnar! 😝Men trevligt med lite nytt.... 😝
Förra helgen bjuden på mat, och den här helgen blev det riktig lyxmat! 😆 Men det är så gott med mycket lingon till! 
Nu går jag nog och ta mig ett glas ute i mitt kök... 🙃 Det vore en dröm att ha denna kranen i köket! 🤣
Kollar nu på Let´s dance, premiär ikväll. Roligt att se alla deltagare och jag kan nog säga (hoppas att jag har rätt) att Johan Jureskog inte blir långvarig. Sedan kollar jag på en gammal John Wick-film, då det snart släpps en ny på biograferna med den iskalle John Wick, som jag måste se! 😍
 
🤣Nää, det blir ett glas vatten bredvid sängen i vanlig ordning när jag lägger mig! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: