Ska det vara så besvärligt?

3/2 beställde jag ett nytt bankkort via Swedbank och först 8/3 fick jag mitt kort!! Det tyckte jag var väldigt lång tid! Nu ska jag berätta om händelseförloppet som fick mig frusterad! 
För många veckor sedan så började mitt kort krångla. Det funkade ibland, och ibland inte. Det funkade på nätet i alla fall. Till sist så fick jag ge mig, så jag ansökte om nytt kort, men det visade sig inte vara det lättaste!! 
 
När jag gick in på Swedbank för att skaffa nytt kort, så var det inte så lätt (eller så är jag helt dum i huvudet) 😟 Jag hade att välja på ersätta kort eller välja nytt kort! Jag anser ju att jag skulle ersätta mitt trasiga kort, eller? 
 
Sedan gick inte mitt dåvarande bankkort att se under kategorin kort! Det var mycket konstigt tyckte jag, för det kortet hade jag ju haft kopplat med mitt lönekonto sedan tusen år tillbaka! Så mitt största problem var ju, varför ser jag inte mitt kontokort??? Jag såg bara mitt nya kreditkort som jag hade fått för några månader sedan. 
  
Jag anser ju, att när mitt bankkort inte fungerar av något skäl, så vill jag ju ersätta mitt kort! Jag vill ju inte beställa något nytt! kort!! Eller tänker jag helt fel??? 
Jag har ju redan ett bankkort som nu har börjat krångla och som inte fungerar! 
När jag tog ett djupt andetag och satte mig och försökte få det att fungera igen, så kollade jag över bankens hemsida igen. När jag gick in i "Beställ nytt kort" så funkade allt perfekt! 😟 
Här är mitt fina nya bankkort! 
Men varför finns det ett val som heter: "Ersätt trasigt kort (typ)"? om det inte fungerar att beställa nytt funktionellt kort där? Och denna tjänst gick via en chatt också!? Bara det är ju konstigt! 
När ska man använda tjänsten: Ersättningskort???? 
 
För mig så var ju mitt kort trasigt, eller tänker jag helt fel??  
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: