85 år!

I torsdags så var det min pappas födelsedag, och han skulle ha fyllt 85 år om inte Covid kom i vägen! 😥Bestämde mig rätt snabbt att jag skulle köra och lägga blommor på hans grav efter jobbet. 
Det var en fin dag och han ligger på en fin plats på Ålems kyrkogård. 
Han har en mycket fin plats..... 
Jag hade med mig lite tulpaner för jag fick höra att tulpaner och påskliljor klarar eventuella frostnätterna bäst. Så jag hoppas att de står länge hos dig, kära pappa! Ärligt talat, så vet jag inte vilka dina favoritblommor är. Det var mycket som jag inte visste om dig! 
Det är så fint med de två duvorna på gravstenen. Sedan hans grävmaskin nertill. Det var ju hans jobb. Själv kommer jag inte ha någon gravsten för jag vill inte att mina söner ska känna något tvång att ta hand om den. Men det är min personliga åsikt gällande mig! I det här läget så är jag glad att ha en grav att gå till.... 😌
Det är en mycket härlig plats som han ligger på. En fin liten backe med kvällssolen. Det konstiga i den här bilen är att gräsmattan fortfarande inte är grön, då han dog julen 2021. Jag fick förklarat av hans fru senare på kvällen, men jag tycker ändå att det är konstigt att det inte är gräs nu. 
Något som jag verkligen uppskattade när jag kom med mina blommor, att kyrkogården bistår med sax! Det hängde en del verktyg vid vattenkranen, och det var jag tacksam för! Bra gjort Ålems kyrkogård! 
 
Det här besöket gjorde mig rätt rörd, vilket jag egentligen har svårt att förstå men ändå inte! Min pappa och jag hade rätt dålig kontakt genom livet förutom i rejäl vuxen ålder, då vi fick bra kontakt igen, först via hans sjukdomar och sedan via min sjukdom! Därför blir det extra sorgligt att han dog i Covid! Jag och hans fru Ulla pratar lite varje gång vi träffas om pappa, och det kommer alltid fram något nytt om honom! Jag har missat så mycket om honom! 😢
 
Det är så sorgligt, att han finns mer i mina tankar nu än innan. Nu tänker jag kanske fel, för sedan våren 2020 så fanns han rätt mycket i mina tankar, då han hela tiden brydde sig om hur jag mådde och hur det gick för mig och min sjukdom! Han skyllde alltid på sin mobil, om han inte hade läst något från mig på Facebook. 😂 Jag uppdaterade på sociala medier i den mån jag kunde, för jag visste att han följde mig och min sjukdom! 
 
Nu var jag och grattade honom på hans dag, och gav honom lite blommor. Jag hoppas att han uppskattade det! 😍
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: