En enkel nudelrätt....

Det är inte ofta som jag gör matlådor efter recept men ibland händer det och jag måste bli bättre på det, för det är ju rätt roligt egentligen. Ikväll gjorde jag en nudelrätt på ett recept från Cleaneating, där nudlarna kom ifrån. Enkel och rätt god rätt, men jag blev inte särskilt mätt så det räckte bara till två dagars matlådor och en måltid ikväll! 
Ja, jag vet att det är 2023 nu 🙃 men tror inte att jag kommer att dö! 
Började med att fräsa vitlök och en gul lök, och jag tog fler vitlöksklyftor än vad det stod i receptet. Sedan en hel tomat och en halv zucchini, och jag skar zucchinin i 1/4 vilket blev bra. 
Hällde i tomatpurén och det fick puttra ihop lite. 
Tillsatte köttfärsen, och jag hade blandfärs. Brukar i regel ha blandfärs. Denna rätt blir ju som en köttfärssås men inte som jag brukar göra köttfärssås. Tillsatte även de krossade tomaterna och creme fraiche. Kryddade med salt och svartpeppar, men skulle nog tagit lite chili också. 
Det här är något som jag aldrig brukar ha i en köttfärssås, riven ost, men det kommer jag nog ha i fortsättningen, för såsen blev mycket krämigare med osten i. Hittade en trippelost på Maxi, som jag aldrig har sett tidigare. Tror att det var gouda, cheddar och mozzarella. 
Blandade i nudlarna som jag bara hade sköljt av med varmt vatten och låtit rinna av lite. Smidigt med allt i ett. 
Avslutade med stora basilikablad. 
Inte så färggrant precis men det var rätt gott, men som sagt, lite chili i kryddningen hade nog inte varit fel. Jag blev som sagt inte jättemätt, trots två portioner ikväll. Jag hade inte ätit något direkt innan idag, så kanske därför jag inte blev riktigt mätt. 😉
Var på Mio idag och shoppade lite, och hittade den här fina ljuslyktan. Köpte även en ny lampa till ett fönster, och sedan gjorde jag ett kap!! Jag har funderat ett tag på att köpa till två nackstöd till min soffa. Har ett nackstöd innan. Idag hittade jag två stycken till nedsatt pris, halva priset och det var precis mitt tyg! Verkligen tur, att jag åkte dit idag. Min soffa har inte utgått men just mitt tyg har utgått. Vilken tur att jag åkte dit idag! 😍
Måndag imorgon men jag får mig lite sovmorgon! Har en bokad tid på förmiddagen innan det blir jobb för min del. 
 
Sov gott och önskar er en bra vecka! 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: